۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۲۲۸۷۷۳
حجت الاسلام جلالی:

جریان اسیدپاشی در اصفهان سناریوی تعریف شده دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی، جریان اسید پاشی در اصفهان را سناریوی جدید و تعریف شده دشمنان دانست.
حجت الاسلام حسين جلالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی، شب گذشته در مراسم سوگواری دهه اول محرم هیأت محبین آل طاها شهرستان آمل با اشاره به علل عدم مذاکره امام حسین(ع) با یزید، گفت: وقتی کسی به دنبال نابودی اسلام است دیگر جای گفت و گو وجود ندارد.

 

وی با بیان این که امام حسین(ع) نگران مسخ شدن دین بود که تن به مذاکره با یزید نداده است، بیان داشت: امام حسین(ع) نگران بود دین چیز دیگری در بیاید که بسیاری از ارزش های دینی به فراموشی سپرده شده بود.

 

حجت الاسلام جلالی، افزود: کسانی اول انقلاب را دیدند الآن چیزهایی را می بینند که می گویند چه خبر است که اخلاص و از خودگذشتگی در جامعه وجود ندارد.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این که هرکسی رفاه طلب بود تا بچه مسلمان حزب اللهی وضعش بهتر بود، بیان داشت: چهره بزک کرده کم حجاب تا یک زن مؤمن بیش تر تحویل گرفته می شود که ارزش ها تبدیل به ضد ارزش شده است.

 

وی با بیان این که اسلام کاریکاتوری، ظاهری و داعشی جایگزین شده بود، تصریح کرد: امروز جایی در دنیا بسته تر از عربستان نداریم که زن بخواهد رانندگی کند و یا موقع اذان مغازه بسته نباشد هشتاد ضربه شلاق می خورند و مرتب روزه می گیرند و قرآن هم می خوانند اما آمریکا بشکه بشکه نفت آنان را می برد و حقوق بشری که در آن جا رعایت نشود دیگر آمریکا کاری با آن ندارد.

 

حجت الاسلام جلالی با تاکید بر این که امام حسین(ع) نگران روی کار آمدن چنین اسلامی بود، گفت: حق عمل نشده و امربه معروفی وجود نداشته و تبدیل به منکر شده بود.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این که بعد از 35 سال از انقلاب چند نفر از نمایندگان دلسوز مجلس آمدند لایحه امربه معروف و نهی از منکر را قانونی کنند، بیان داشت: هزار و 400 سال این امر قانونی، شرعی و دینی بود که خواستند با این کار امربه معروف و نهی از منکر به نحو خوبی در جامعه اجرایی شود.

 

وی، ادامه داد: نخستین کسی که با کلیات این طرح مخالفت کرد دولت بود و کلیات به معنی این بوده که امربه معروف و نهی از منکر باشد یا نباشد.

 

حجت الاسلام جلالی افزود: به محض این که کلیات طرح در مجلس تصویب شد دسته های پنهان در اصفهان سناریویی تعریف کرده و اسید را به روی این و آن ریختند و خواستند این امر مطرح شود که هنوز امربه معروف و نهی از منکر قانونی نشده دارند اسید می پاشند که اگر شروع شود مشخص نیست چه خواهد شد که عده ای مقاله ها نوشته و رسانه های مختلف آن را مطرح کردند.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر این که امام خمینی(ره) آمد تا چراغ خاموش امربه معروف و نهی از منکر را زنده کند، گفت: اگر امروز کسی امربه معروف و نهی از منکر کند طلبکارش می شوند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که چرب و شیرین دنیا خواص را در دوران امام حسین(ع) بیچاره کرده بود، بیان داشت: دنیا خیلی ها را به زمین زده و دنیا داری و عشق به آن بسیاری از خواص را بنده خود کرده بود.

 

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که بعضی وقت ها یک اقدام به جا تاریخ را نجات می دهد، تصریح کرد: خواص در این عرصه خیانت کردند که همه بدبختی بر سر دنیا است.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی، ادامه داد: دنیاداری خواص را مصالحه گر و معامله گر می کند و پیش نماز که این کار را بکند تکلیف مردم مشخص است.

 

وی در پایان افزود: خیلی ها می گویند سی سال همراه انقلاب بودید و چیزی گیر شما نیامده است که مبنای این افراد زمان جاهلیت است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات