۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۲۹۰۹۹
استاد حوزه و دانشگاه:

قرآن و اهل بیت عامل سعادت بشری هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم قرآنی مراغه گفت: قرآن و اهل بیت دو بال پرواز انسان به سوی کمالات محسوب می شوند.
عاشورا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد سبحانی، رییس دانشکده علوم قرآنی مراغه امروز در اجتماع پرشور عاشقان ثارالله این شهرستان، با بیان این‌که قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت دو عامل سعادت بشری محسوب می شوند، اظهار داشت: رسول گرامی اسلام(ص) همچنان که در حدیث ثقلین آمده است؛ این دو امانت گرانبها را نزد ما به امانت گذاشته است.


وی با بیان این‌که ائمه اطهار(ع) مفسران حقیقی آیات قرآن محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: توجه صرف به قرآن بدون تمسک به معارف اهل بیت مردود است، همچنان که تنها گرایش به اهل بیت بدون توجه به آیات قرآن کریم عامل انحراف خواهد بود، بنابراین قرآن و اهل بیت دو بال پرواز انسان به سوی کمالات محسوب می شوند.


این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که قرآن معجزه ای عظیم بوده که پیامبر اسلام(ص) به واسطه آن ماهیت انسان ها را تغییر داد، تصریح کرد: در سایه ارتباط عملی با قرآن، این کتاب آسمانی و آموزه های انسان‌ساز آن ماهیت فرد را عوض و سبک زندگی آحاد جامعه را قرآنی می کند.


وی همچنین با اشاره به اهمیت تمسک به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت اظهار کرد: ارتباط با مکتب امام حسین(ع) باید ارتباطی عملی در راستای احیای اهداف این امام همام از قیام روز عاشورا باشد، افزون بر این‌که باید زمینه های این نهضت تاریخی را شناخت تا بتوان معرفت و درک صحیحی از عزاداری‌ها داشته باشیم.


رییس دانشکده علوم قرآنی مراغه با بیان این‌که دوستدار اهل بیت بودن تنها به گفتار محقق نمی‌شود، بلکه در عمل باید خود را حسینی مسلک قرار دهیم، گفت: ورود اهداف و سبک زندگی آن حضرت در زندگی فردی، اجتماعی و نظام سیاسی جامعه موجب نهادینه شدن اهداف امام حسین(ع) در جامعه کنونی می شود.


حجت الاسلام سبحانی با اشاره به این‌که امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین اهداف نهضت حسینی بوده است، تصریح کرد: امام حسین(ع) با اعمال خود دیگران را جذب و اصحاب را تا قیامت ماندگار و جهانی کرد، اگر خواهان جاودانه بودن هستیم، راهی جز پیروی از سیره اهل بیت عصمت و طهارت و عمل به آموزه های قرآنی نداریم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که عزاداری توأم با معرفت و شعور حسینی در ایام محرم، موجب تحول روحی و تهذیب نفس برای زندگی سعادتمند خواهد بود، گفت: ارزشمندی عزاداری ها در گرو داشتن لباس تقوا و معرفت است، در مکتب این امام همام، ریا، تزویر و فخر وجود ندارد.


رییس دانشکده علوم قرآنی مراغه با بیان این‌که اگر اعمال انسان با سیره عملی حضرت سیدالشهدا(ع) مطابقت داشته باشد، بهره معنوی از عزاداری بیشتر است، گفت: باید توجه داشت که عزاداری برای اهل بیت تنها در دهه اول محرم خلاصه نمی شود، باید در طول سال با حضور در مجالس و محافل مذهبی این ارتباط معنوی را قطع نکنیم./935/پ202/ب3

ارسال نظرات