۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۲۲۹۴۱۵
استاد حوزه و دانشگاه:

تقویت بصیرت جامعه را در برابر فتنه ها مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بصیرت افزایی مصون بخش جامعه در برابر بحران و فتنه ها است، گفت: ترویج بصیرت و آگاهی امری ارزنده و والا بوده و ثمرات گرانقدری برای جامعه دارد که باید به این امر مهم توجه شود.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم سوگواری شهادت امام حسین(ع) هیأت محبین آل طاها شهرستان آمل با بیان این که اگر تاریخ را مطالعه کنیم وقوع حادثه عاشورا به سبب واقعه غدیر بوده است، گفت: نداشتن ایمان گاهی اوقات انسان را به انحراف می برد و آن هایی که در غدیر بودند آن را به باد فراموشی سپردند.


وی با اشاره به این که چشم های با بصیرت نبود که واقعه غدیر را درک کنند، بیان داشت: عده ای در آن دوران با بصیرتی به دنبال فتنه انگیزی بودند.


امام جمعه دابو و دشت سر، افزود: بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام جریان صغیفه را رقم زده و مصیبت را بر حضرت فاطمه الزهرا(ع) به عنوان یادگار حضرت محمد(ص) و خداوند منان ایجاد کردند.


استاد حوزه علمیه حضرت ابالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل ادامه داد: با فراموشی غدیر مسیر عوض شده و با لباس اسلام همه احکام دینی را به زیر سؤوال بردند و در راستای تحقق منافع خود حرکت می کردند.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امروز نیز دشمنان بیکار ننشسته و به دنبال ایجاد شبهات هستند، گفت: آن ها می خواهند تا ذهن نسل جوان جامعه را از مسیر بصیرت عاشورایی جدا کرده که نتوانستند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.


حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که بصیرت افزایی مصون بخش جامعه در برابر بحران و فتنه ها است، بیان داشت: ترویج بصیرت و آگاهی امری ارزنده و والا بوده و ثمرات گرانقدری برای جامعه دارد که باید به این امر مهم توجه شود.


وی گفت: امروز چه در داخل کشور عده ای ب
ر اثر بی بصیرتی از مسیر ولایت دور می شوند و گروه داعش نیز امروز اسلام را نمی دانند که در مقابل دین جبهه گرفته که اگر می خواهیم در مسیر ولایت باشیم باید بصیرت و آگاهی را ترویج دهیم.


امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که وقتی دین در خطر باشد امام حسین(ع) باید برود که خودشناسی سبب خداشناسی خواهد شد، بیان داشت: این درس در هشت سال دفاع مقدس و جبهه عظیم ششم بهمن آمل ثبت شده که عزت و عظمتی ماندگار و جاوید آفریده است.


استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مردم آن دوران اهل ایمان و بص
یرت نبودند و مسیری را رفته و نباید می رفتند که سبب انحراف آنان از مسیر اصلی خود شده است.


حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که امام حسین(ع) منحصر به همه زمان ها است، گفت: سرور و سالار شهیدان در قلب ها و جان های ما قرار گرفته و چراغ هدایتی برای همگان است که باید سیره این امام بزرگوار را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهیم.


وی با تاکید بر این که مبلغان در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی رسالتی عظیم و گرانقدر بر عهده دارند، بیان داشت: مبلغان باید از فرصت های موجود در راستای تبیین و تحلیل پیام های نهضت سرور و سالار شهیدان بهره گیری کنند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات