۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۲۲۹۹۰۴
استاد حوزه علمیه آمل:

گسترش فریضه امر به معروف مهم ترین راه کاهش آسیب های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل، احیاء مناسب فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر را مهم ترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دانست.
استاد حوزه علميه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی غفاری، استاد حوزه علمیه آمل، امروز در جمع مدیران و مردم بخش امام زاده عبدالله(ع) آمل با بیان این که ماه محرم فرصت ارزنده ای برای بهره گیری از معرفت دینی است، گفت: باید از لحظه های گرانقدر این ایام به بهترین نحو ممکن استفاده کرده و عزاداری های سرور و سالار شهیدان را به نحوی شایسته برگزار کنیم.

 

امام جمعه امام زاده عبدالله(ع) با تاکید بر این که یکی از اهداف قیام سرور و سالار شهیدان امربه معروف و نهی از منکر بوده است، بیان داشت: امربه معروف و نهی از منکر به عنوان فریضه دین مبین اسلام همواره باید مورد توجه همگان باشد که ثمرات ارزنده و گرانقدری دارد.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که تحقق امربه معروف و نهی از منکر می تواند در راستای ترویج ارزش های والای دینی مؤثر باشد، ادامه داد: امام حسین(ع) نیز این امر گرانقدر را به عنوان محور خود قرار داده و به مقابله با ستمگران رفت که امروز عزت و عظمت این امام گرانقدر مورد توجه همگان است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که بهره گیری از امربه معروف و نهی از منکر راهشگای تعالی جامعه است، افزود: باید به امربه معروف و نهی از منکر نگاه ویژه ای صورت گرفته و همه ما در این راستا گام برداریم و هرچه به امر به معروف و نهی از منکر توجه شود نیکی ها و ارزش ها در جمعه حکمفرما خواهد شد.

 

وی خدمت در راه رضای خداوند متعال  را امری پسندیده و قابل تحسین دانست و افزود: مسؤولان باید همه توان خود را در جهت خدمت به مردم به کار گیرند که ثمرات گرانقدری برای نظام اسلامی خواهد داشت.

 

استاد حوزه علمیه آمل، خدمت رسانی صادقانه به مردم را وظیفه مسؤولان در نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: خدمت به مردم به عنوان صاحبان اصلی این انقلاب یک وظیفه مهم است که باید همواره مورد توجه باشد.

 

امام جمعه امام زاده عبدالله(ع)  با تأکید براین که باید در همه امور خداوند را ناظر بر کارهای خود بدانیم و تلاش کنیم تا در راستای کسب رضایت حضرت حق گام برداریم، تصریح کرد: خدمت به مردم یک افتخار ماندگار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید مدیران با همه توان در خدمت به مردم و رفع مسائل و مشکلات آنان باشند.

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به جنایت های گروه های تکفیری در منطقه، افزود: این گروه های تکفیری به دنبال تحقق منافع و اهداف ایادی استکبار جهانی بوده و در واقع همان پرورش یافتگان آمریکا، هم پیمانان و برخی کشورهای عربی هستند.

 

وی با بیان این که این گروه های تکفیری در راستای مقابله با اسلام ناب محمدی گام برمی دارند، بیان داشت: این گروه ها مردم عراق و سوریه را کشته و جنایت های بسیاری را در این کشورها صورت می دهند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که حرکت در مسیر سیره نورانی پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومین(ع) زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد، خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از سیره نورانی این بزرگواران و تعالیم والای دینی برنامه های زندگی خود را اجرایی کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات