۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۳۰۰۲۷

تعاون مهم‌ترین راهکار برای توسعه اقتصاد و اشتغال‌زایی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که در قالب تعاونی ها ثروت و دانش با یکدیگر ادغام می شود، گفت: تعاون مهم ترین راهکار برای توسعه اقتصاد و اشتغال زایی در سطح کشور است.
حجت السلام کاظم لطفيان مديرکل سازمان نتبليغات اسلامي بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع فعالان بخش تعاون در استان با بیان این‌که تعاونی های روستایی بانوان استان با 200 نفر عضو می تواند الگوی خوبی برای دیگر تعاونی های استان و حتی کشور باشد، گفت: تعاون یکی از راهکارهای مهم و مؤثر اسلامی برای پویایی اقتصادی است که در آن افراد به صورت یکسان و براساس توان عضو شده و دانش و ثروت را به خدمت گرفته و در راستای تولید و خدمات فعالیت می کنند.

 

وی با بیان این‌که تعاون بهترین فرصت سازی برای استان های محرم و فاقد ثروت کافی است، گفت: اگر پتانسیل های بخش تعاون به خوبی مدیریت شود و به درستی مورد استفاده قرار گیرد، می تواند شکوفایی اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این‌که متأسفانه ساز و کارهای مشارکتی تدوین شده در تعاونی و شرکت های از این دست به خوبی تدوین نشده است، زیرا در بسیاری موارد شاهد هستیم افراد عضو تعاونی آن چنان که باید در فعالیت و کارها مشارکت ندارند که همین موضوع تعاونی ها را در درازمدت دچار رکود می کند.

 

وی با بیان این‌که باید یک قانون مدون برای ارتقای کارایی تعاونی ها تبیین شود، گفنت: بانک ها و دستگاه های اجرایی باید تعاونی ها را در زمینه و حوزه فعالیتی آنها کمک کنند، زیرا رشد تعاونی ها با کمک دولتمران و بانک ها ممکن است و بانک ها باید از سرمایه ای که دارند به تعاونی ها قرض داده تا تعاونی بتوانند با استفاده از این سرمایه زمینه شکوفایی و تعالی را فراهم کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که باید در بخش تعاون چارچوب های مدیریتی اصلاح شود، گفت: باید بروکراسی دست و پا گیر و مالیات های گزاف را از تعاونی ها حذف کنیم، تا تعاونی ها بتوانند فعالیت اقتصادی و خدماتی خود را گسترش داده و بتوانند در زمینه تولیدی فعالیت خود را ارتقا دهند.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این‌که تعاونی ها بهترین راهکار در زمنیه تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد هستند، گفت: با توجه به افزایش حجم تحریم های به نظر می رسد، در حال حاضر با تقویت تعاونی ها بتوانیم اقتصاد را از رکود خارج کنیم و با خودکفایی در اقتصاد و افزایش حجم صادرات تورم و رکود را در کشور مدیریت کنیم.

 

وی با بیان این‌که تعاونی های دانش‌بنیان نسل جدیدی از تعاونی ها هستند، گفت: تعاونی های دانش بنیان با اتکا به دانش می توانند در جامعه ضمن افزایش تولید و کار آفرینی تولید ثروت و ارز آوری را برای کشور به دنبال داشته باشند و با توجه به خشکسالی های اخیر در استان این تعاونی ها می توانند کلید دست یابی استان به توسعه پایدار باشند./968/پ202/ب3

ارسال نظرات