۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۳۰۰۳۷
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(22)

انتشار 45 عنوان کتاب دینی برای هیأت‌های مذهبی

خبرگزاری رسا ـ انتشارات خیمه که به بررسی فعالیت‌های هیئات مذهبی و مراسم های حسینی می‌پردازد تاکنون 45 عنوان کتاب دینی منتشر کرده است.
مراسم عزاداري روز عاشورا

روح‌الله حمیدیان، مدیر روابط عمومی انتشارات خیمه با حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تشریخ برخی فعالیت‌ها پرداخت و از انتشار 109 شماره از این ماهنامه خیمه خبر داد.

 

وی افزود: ماهنامه خیمه از قدیم‌ترین‌ نشریات‌ دینی است که به بررسی آسیب‌های هیئات و مجالس حسینی می‌پردازد تا بتواند با شناسایی این معضلات راهکارهای مناسبی را برای برگزاری هر چه بهتر مراسمات مختلف برای اهل‌بیت(ع) را بیان کند.

 

حمیدیان بیان داشت: این ماهنامه ویژه مجالس و هیئات است که در شماره‌های جدید ضمن بیان آسیب‌های این مراسمات در هر شماره یک فیلم دینی نیز مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و در این زمینه با دستندرکاران فیلم نیز صحبت می‌شود.

 

وی تصریح کرد: تاریخ و اندیشه، هنر و ادبیات، جامعه، حسینیه و کتابنامه از جمله بخش‌های مختلف ماهنامه خیمه است که در هر بخش به بررسی و بیان موضوع ویژه و مرتبط پرداخته می‌شود. 

 

مدیر روابط عمومی انتشارات خیمه صاحب امتیاز و مدیر مسؤول این ماهنامه را محمدرضا زائری رییس هیأت قرآنی احیا دانست و بیان داشت: هیأت قرآنی احیا افزون‌بر تولید و انتشار کتاب و محصولات فرهنگی، ناشر مجلات خیمه، محیا و جدید است.

 

وی ادامه داد: در تولید محصولات خیمه از اساتید حوزه، جامعه شناس، علوم اجتماعی،‌ مداحان،‌ مدیران و مسؤولان سازمان‌های مذهبی همانند سازمان تبلیغات اسلامی نیز بهره گرفته می‌شود.

 

حمیدیان تعداد کتاب‌های مذهبی چاپ شده از سوی هیأت قرآنی احیا را 45 عدد دانست و گفت: همچنین از سوی این هیأت تاکنون شماره دهم مجله جدید ویژه کودکان و پیش شماره چهارم مجله محیا تولید شده است.

 

مدیر روابط عمومی انتشارات خیمه یادآور شد: در آستانه ماه محرم از سوی انتشارات خیمه کتاب‌های  «زندگی حسینی»، «لبیک یا حسین»، «جامه دران» و «مفتقر» به چاپ رسید و در آینده نزدیک دو کتاب «مقتل الحسین ابی محنف» و «آیین و اسطوره در ایران شیعی» به چاپ می‌رسد.

 

وی درباره موضوعات و محتویات کتاب‌های ویژه محرم اظهار داشت: کتاب مقتل الحسین ابی محنف درباره نخستین گزارش مستند از واقعه عاشورا است، کتاب زندگی حسینی شامل مجموعه یاداشت‌های عاشورایی و کتاب لبیک یا حسین شامل گفتارهای عاشورایی سید حسن نصرالله می‌باشد.

 

حمیدیان عنوان کرد: کتاب جامه دران نیز شامل صد عکس از عزاداری عاشورا در بازار تبریز و کتاب مفتقر روایت زندگی آیت‌الله شیخ محمد حسین غروی معروف به کمپانی و کتاب آیین و اسطوره در ایران شیعی مجموعه مقالات است./993/پ200/س

ارسال نظرات