۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۲۳۰۰۸۸
در همایش جرعه ای از ایثار صورت گرفت؛

تجلیل از حجت الاسلام کمیل نظافتی طلبه فداکار مازندرانی

خبرگزاری رسا ـ در همایش جرعه ای از ایثار که با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار شد از حجت الاسلام کمیل نظافتی، طلبه فداکار مازندرانی تقدیر به عمل آمد.
کميل نظافتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، همایش جرعه ای از ایثار، امشب با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی و با حضور جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی هنری حضرت ولی عصر(عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

در این همایش از اسوه های ایثار و فداکاری شهرستان آمل، حجت الاسلام کمیل نظافتی، طلبه فداکار مازندرانی که سال گذشته کلیه خود را به کودکی اهدا کرد، زهرا محمدیان عمرانی مادر فداکار چهار معلول آملی و همسر جانباز هفتاد درصد قطع نخایی مجید حاجی پور قدردانی و تندیس ایثار به آنان اهدا شد.

 

محمد محمدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در این همایش با بیان این که این همایش به پاس قدردانی از حرکت ایثارگرانه فرزندان آمل صورت گرفته است، گفت: درصدد هستیم تا همایش جرعه ای از ایثار به صورت استانی برگزار شود و تلاش داریم انجمن ایثار در شهرستان آمل شکل بگیرد.

 

دبیرشورای فرهنگ عمومی آمل با تاکید بر این که فرهنگ ایثار و شهادت در میان ملت ایران اسلامی همواره پررنگ بوده است، بیان داشت: در فرهنگ اسلامی ما حضرت عباس(ع) وجود دارد و حماسه و واقعه ای ارزنده اتفاق افتاد که فرزندان این مکتب در شهرستان آمل جلوه های زیبایی از ایثارگری را خلق کردند.

 

وی با بیان این که اجر ایثارگران را خدا می دهد، افزود: ما شاهد ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در شهرستان آمل هستیم که جوانی جان خود را برای نجات همنوع به دریا می زند و طلبه ای کلیه خود را به کودکی اهدا می کند.

 

گفتنی است؛ همایش جرعه ای از ایثار در پاسداشت مقام جوانمرد آملی مرحوم سید حسین ابراهیمیان که جان خود را برای نجات همنوع در دریا از دست داد و نماد ایثار و فداکاری در شهرستان آمل شده است همه ساله برگزار می شود که از تندیس این جوان فداکار آملی رونمایی شد./1314/پ203/ب1

ارسال نظرات