۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۳۰۱۷۸
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

کمال و سعادت انسان در سایه اقامه نماز اول وقت محقق خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که اگر نماز نباشد هیچ چیز نیست و اگر نماز باشد همه چیز هست، این چنین نگاه و بینش نسبت به نماز را نه شعاری بلکه شعوری دانست.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز، در جمع نمازگزاران مصلای شهرکرد، اقامه نماز اول وقت را لبیک گویی به ندای الهی و زمینه سازی برای قرب محضر خدای متعال و رسیدن به کمال و رستگاری دانست.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که قسمت عمده کمال و سعادت انسان در سایه اقامه نماز اول وقت محقق خواهد شد، تصریح کرد: کمال و سعادت انسان در سایه نماز اول وقت محقق می شود؛ بنابراین بر این امر مهم و حیات بخش الهی اهتمام جدی و ویژه داشته باشید.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که بود و نبود همه چیز در گرو نماز است، این چنین نگاه و بینش نسبت به نماز را نه شعاری بلکه شعوری دانست و گفت: این که ما همه چیز را در سایه نماز می دانیم شعار نیست بلکه یک حقیقت و واقعیتی انکار ناپذیر است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، سعادت در دنیا و آخرت را در گرو اقامه نماز اول وقت دانست و با تأکید بر این که جدایی بین انسان و نماز هلاکت و خسران است، تصریح کرد: اگر کسی از نماز جدا شد دیگر انتظار هیچ گونه برکت و رحمت از سوی خدای متعال را نداشته باشد.

 

این مقام مسؤول با بیان این که شاید برای برخی این پرسش پیش بیاید که بسیاری نمازخوان نیستند اما غرق در پول و مادیات هستند، خاطرنشان کرد: شاید بی نمازها یک مدتی در رفاه و آسایش قرار بگیرند اما در آینده انواع دردها، مسائل، عقوبت ها الهی از سوی خدای متعال دچار آن ها خواهد شد؛ چرا که  مادیات دنیا هیچ گاه سعادت و عاقبت بخیری را برای انسان نمی آورد.

 

وی سعادت واقعی را در گرو رضایت و خاسته خدای متعال دانست و گفت: سعادت آن است که خدا بخواهد و بدهد؛ از این رو هر چه خدای متعال به انسان عنایت داشته سعادت است و عمل به آن نیز عاقبت بخیر و فلاح برای انسان رقم خواهد زد.

 

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان این که خدای متعال به خوبان درگاه خودش خوبی عطا می کند، تصریح کرد: از کرم و رحمت الهی به دور است که برای بندگان نمازگزار صادق خودش چیز بد و ناشایست مقدر کند و این چنین چیز محال است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، گرفتاری انسان های مؤمن و متعهد به احکام اسلامی در انواع بلاها و سختی را نعمتی از سوی خدای متعال دانست و گفت: اگر از سوی خدای متعال گرفتاری بر ما وارد می شود نه یک بلا و سختی بلکه یک نعمت است که باید قدرآن را دانست.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که قدر این نماز اول وقت را بدانید، رها کردن کسب وکار و سرگرمی های دنیایی و شتافتن برای اقامه نماز اول وقت را لبیک گویی و آری گفتن به خدای متعال دانست. 

 

امام جمعه شهرکرد، این اجتماعات مردمی را موجب رضایت و نزول برکات الهی و مایه ترس و واهمه شیطان و دشمنان دانست و تصریح کرد: شهر نمونه، پویا و متعهد و انقلابی را با مساجد پر جمعیت و نمازگزاران پرشور آن می شناسند./9457/پ202/ب2

ارسال نظرات