۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۲۳۰۳۰۱
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان:

روحانیان نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: روحانیان و ائمه جماعات در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش مؤثری دارند، باید در مورد اهمیت این موضوع و ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مساجد صحبت شود تا اهمیت مطالعه برای مردم به وی‍ژه نسل جوان روشن شود.
كتاب، كتابخواني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، محمد الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، در جلسه ستاد استانی هفته کتاب همدان که عصر روز گذشته برگزار شد، گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال تحت عنوان سال فرهنگ باید متناسب با نام این سال فرهنگ مطالعه را  در دستور کار قرار داد و کارهای محتوایی در این زمینه صورت پذیرد، در بحث کتاب و کتابخوانی نیاز به کار بسیار داریم تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی می تواند نقش م‍ؤثری در فرهنگ سازی مطالعه داشته باشد.


معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر اهمیت کار محتوایی در حوزه کتاب و کتابخوانی افزود: روحانیان و ائمه جماعات در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش مؤثری دارند، باید در مورد اهمیت این موضوع و ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مساجد صحبت شود تا اهمیت مطالعه برای مردم به وی‍ژه نسل جوان روشن شود.


الهی تبار ادامه داد: چه بسا افراد سالخورده ای هستند که اهل مطالعه بوده و از این رو فکر و روان آنها فرسوده نشده و از نظر جسمی سالمتر بوده و سلول های مغزی آنها فعال است.


وی تصریح کرد: بر روی ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نیاز به کار محتوایی است، برای این که عموم مردم برای اینکه به این فرهنگ روی آورند و کتاب و کتابخوانی را در برنامه زندگی خود قرار دهند نیاز به کار محتوایی در این زمینه وجود دارد.


معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان هفته کتاب را فرصت مناسبی برای اجرای برنامه های مختلف در زمینه کتابخوانی عنوان کرد و گفت: تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی می تواند زمینه مناسبی برای ارج نهادن به اهمیت کتابخوانی در جامعه باشد.


الهی تبار با تأکید بر اینکه در عرصه کتاب و کتابخوانی در استان همدان نیاز به کار بیشتری است، ابراز داشت: همه دستگاه ها و ارگان ها باید در این راستا تلاش کنند و عملکرد خود را در این زمینه به گوش مردم برسانند.


ارشاد استعدادی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان، نیز در این جلسه گفت: هفته کتاب و کتابخوانی امسال با شعار با کتاب زندگی کنیم در نقاط مختلف استان در سه سطح برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: برنامه یک روز با کتاب و موج آفرینی خانواده در زمینه کتاب یکی از برنامه های مهم در هفته کتاب است.

 

مدیرکل اداره کتابخانه‌های استان همدان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب، اجرای مسابقه در برنامه «شب غربی» و عضویت رایگان در کتابخانه‌ها در هفته کتاب انجام می‌شود، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 10 هزار عضویت رایگان در هفته کتاب انجام گرفت که بار مالی 20 میلیون تومانی برای اداره کتابخانه‌ها داشت که پیش‌بینی می‌شود این طرح امسال بالغ بر 40 میلیون تومان هزینه در بر داشته باشد.


در این جلسه روزشمار هفته کتاب عنوان شد که 24 آبان با شعار «کتاب، مسجد و محرم» با محوریت تبلیغات اسلامی، 25 آبان با شعار «کتاب، آگاهی و سبک زندگی» با محوریت حوزه علمیه، 26 آبان با شعار «کتاب، فرهنگ و صنعت» با محوریت اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و 27 آبان با شعار «کتاب، مدرسه، دانشگاه و حوزه» با محوریت دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش خواهد بود.


محوریت برنامه‌های 28 آبان نیز با شعار «کتاب، پدیدآورندگان، خادمان و پیشکسوتان» با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، 29 آبان با شعار « کتاب، روستا و عشایر» با سازمان جهاد کشاورزی، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، 30 آبان با شعار «کتاب و شهروند» با شهرداری و 31 آبان با شعار «کتاب، رسانه و فناوری‌های نوین» با اداره کتابخانه‌های عمومی استان است./967/پ202/ب4

ارسال نظرات