۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۳۰۳۹۱

جشنواره عکس یادگاران خورشید در بقاع متبرکه خراسان جنوبی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشنواره عکس یادگاران خورشید با محوریت بقاع متبرکه در خراسان جنوبی، گفت: حضور در این جشنواره برای تمامی عکاسان از سراسر کشور امکان پذیر است.
گرايلي اوقاف خراسان جنوبي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند ، حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که میزان موقوفات از ابتدای ماه جاری در مقایسه با سایر ماه ها حدود 20 درصد رشد داشته است، گفت: بیشتر وقف هایی که در این ماه انجام شده مربوط به عزاداری و برگزاری نشست های فرهنگی برای امام حسین(ع) است که در ایام ماه محرم هم با استفاده از این وقف ها نیازمندان استان اطعام شده اند.

 

وی با بیان این که مردم خراسان جنوبی انسان های متدینی هستند، افزود: خوشبختانه در خراسان جنوبی در مقایسه با سایر استان های کشور میران وقف چشمگیر است و وقف های مردم در حوزه های قرآنی، سلامت، تحصیل علم، تهیه جهیزیه نوعروسان و حمایت از بیماران خاص در حال افزایش است که این موضوع نشان می دهد در صورت تبلیغ بیشتر در زمینه وقف با توجه به نیازهای روز بتوانیم حجم زیادی از مشکلات مردم و خانواده ها را برطرف کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که حضور مردم در بقاع متبرکه ضامن رشد دین گرایی و بصیرت دینی در میان مردم است، اظهار کرد: تا زمانی که بقاع متبرکه محوریت مذهبی و دینی خانواده های ایرانی را تشکیل  می دهند دشمن هرگز نخواهد توانست به چارچوب های انقلاب صدمه ای وارد کند.

 

حجت الاسلام گرایلی همچنین از برگزاری جشنوراه فرهنگ حسینی و بصریت عاشورایی در بقاع متبرکه شاخص خراسان جنوبی خبرداد.

 

وی با اشاره به این که قرآن محوری مهمترین پیام عاشورا برای مسلمانان به ویژه شیعیان است، از برگزاری روزانه بیش از دو کلاس و مسابقه قرآنی و استانی در جوار بقاع متبرکه استان با حضور مبلغان و اساتید برجسته قرآن در سطح استان خبرداد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که برای افزایش بصریت دینی باید بقاع متبرکه و امامزادگان به مردم معرفی شوند، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در راستای معرفی بقاع متبرکه به مردم در سراسر کشور و استان و به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی کشور اقدام به برگزاری جشنواره عکس یادگاران خورشید کرده است.

 

وی با بیان این که جشنواره عکس «یادگاران خورشید» با موضوعات تصویری بدیع و هنرمندانه از بقاع امامزادگان مناطق مختلف استان، فرهنگ و خرده‌فرهنگ‌های شکل گرفته در حاشیه امامزادگان، تصویر خانواده ایرانی در پاسداشت از مقام شامخ ائمه(ع) و فرزندان آن ها، محرم در بقاع متبرکه استان، فرهنگ و سنت اطعام و نذورات در بقاع، ارائه تصویری اثرگذار از حضور کودکان در بقاع متبرکه برگزار می‌شود، گفت: هر عکاس برای شرکت در این جشنواره می‌تواند 10عکس را به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره ‌کل یا اداره های  اوقاف شهرستان‌ها تا 17آذرماه تحویل دهد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که اختتامیه  این جشنواره در هفته وقف در  شهرستان بیرجند برگزار می‌شود، یادآور شد: هنرمندان می‌توانند برای پاسخگویی به هرگونه سوال درباره جشنواره در ساعت اداری با شماره تلفن 32421558 روابط عمومی اداره‌کل اوقاف تماس بگیرند./968/پ202/ب5

ارسال نظرات