۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۳۰۶۷۹
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛

کتابداران برتر کانون های مساجد خراسان رضوی تجلیل می شوند

خبرگزار رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی، گفت: همایش ویژه کتابداران در روز 28 آبان با حضور بیش از 100 نفر از کتابداران کانون های مساجد خراسان رضوی برگزار می شود.
هفته کتاب

محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی کانون های مساجد استان گفت: در این هفته همایش  ویزه کتابداران در روز 28 آبان با حضور بیش از 100 نفر از کتابداران کانون های مساجد خراسان رضوی برگزار می شود.

 

وی در ادامه تشریح برنامه های هفته کتاب اظهار داشت: افتتاح کتابخانه های تجهیز شده در استان، برگزاری دوره آموزشی ویژه کتابداران کانون های فرهنگی هنری مساجد، بازدید از کتابخانه های مساجد، تقدیر از کتابداران برتر از جمله دیگر برنامه های این هفته در کانون های مساجد خراسان رضوی است.

 

عبداللهی در ادامه از اهدای تجهیزات و کتاب در هفته کتاب با اعتبار بیست میلیون تومانی خبرداد و گفت: نحوه حمایت از کانون ها به سه طریق صورت می گیرد که سرانه هر کانون در سال 500 هزار تومان می باشد و نوع دیگر حمایت ها مشارکتی است که به صورت مشارکت دبیرخانه مساجد و کانون ها به صورت 50 درصد انجام می شود و نوع دیگر حمایت ها اقلام تجهیزاتی است که این حمایت ها اهدایی و تجهیزاتی است که شامل اقلام کتابخانه ای قفسه، میز و صندلی است.

 

وی با بیان این که در حال حاضر 1200 کتابخانه در کانون های مساجد مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: مجوزهای کتابخانه به صورت جداگانه صادر می شود و شرایط و ضوابطی دارد که سال گذشته 110 کتابخانه مجوز فعالیت گرفت و امسال نیز خراسان رضوی سهمیه مجوز برای 78 کتابخانه را دارد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در ادامه از برگزاری مسابقات قرآنی جشنواره قرآنی «مدهامتان» در 29 و 30 آبان ماه در فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد خبرداد و گفت: با توجه به این که این جشنواره در مرحله شهرستانی در هشت منطقه در حال برگزاری است، در هر رشته پنج نفر معرفی می شوند.

 

وی با بیان این که 500 نفر در این جشنواره  شرکت کرده اند که این تعداد با توجه به اعضای کانون ها صورت گرفته است،اظهار داشت: هر کانون می تواند پنج نفر رشته کننده در رشته های مختلف قرآنی این جشنواره معرفی کند که در کانون های بالای صد نفر این تعداد به هفت نفر و در کانون های بالای 200 نفر این تعداد به ده نفر می رسند.

 

گفتنی است، برنامه های هفته کتاب و کتاب خوانی کانون های مساجد خراسان رضوی با همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و کانون تخصصی کتابخانه ای«کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س)» برگزار می شود./934/ت302/ب4

ارسال نظرات