۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۳۰۸۷۸
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

تعدد سلایق در بدنه دولت مانع تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که متأسفانه تعدد دیدگاه و سلایق در بدنه دولت مانع تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی شده است، گفت: تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت و فرهنگ بسیج گونه است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی در بیان سلسسه دغدغه های اهل تقوا، به روز بودن و درس گرفتن از تاریخ گذشته را یکی از دغدغه های مهم اهل تقوا برشمرد.
 
امام جمعه شهرکرد یکی از لازمه های ایمان را به روز بودن مؤمن دانست و از این اصل به عنوان یک ویژگی مهم اهل ایمان یاد کرد و گفت: مؤمن هیچ گاه در گذشته خود سیر نمی کند بلکه از گذشته درس می گیرد و راه امروز و آینده خودش را مشخص و ترسیم می کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، روز بزرگداشت علامه طباطبایی را گرامی داشت و از کتاب تفسیر المیزان آن عالم گرانقدر به عنوان بزرگ‎ترین سرمایه برای جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: تفسیر قرآن به قرآن و در کنار آن استفاده از عترت از ویژگی های بی نظیر نگارش این تفسیر از سوی این عالم عالی قدر است و تا کنون چنین تفسیر جامع و کاملی نیامده است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: بکوشیم در خانه های خودمان نه کتابخانه تزیینی و ظاهری بلکه یک کتابخانه کاربردی برای اعضا خانواده داشته باشیم.
 
این مقام مسؤول از رهبری انقلاب به عنوان یک الگوی نمونه در کتابخوانی یاد کرد و بر ضرورت الگو گیری از سیره و روش ایشان در خواندن کتاب تأکید کرد و گفت: رهبر انقلاب از هر فرصتی برای خواندن کتاب استفاده می کنند؛ به گونه ای که حتی هنگام خواب نیز با خواندن کتاب همراه است.
 
وی یکی از راه های به روز بودن را خواندن کتاب دانست و با تأکید بر این که باید کتاب های درست، مورد تأیید و مطمئن خوانده شود، تصریح کرد: متأسفانه بازار کتاب یک بازار پرآشوب و بی حساب و کتاب است؛ از این رو باید مراقب بود کتاب های مطمئن و مورد نیاز خوانده شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به 29 آبان ماه آغاز هفته بسیج، همزمانی مذاکرات هسته ای با این روز را یادآور شد و افزود: امام خمینی(ره) درباره آمریکا فرمودند که آمریکا را نمی شود سرجایش نشاند جز با فرهنگ و حرکت بسیجی؛ بنابراین باید با فرهنگ بسیج یعنی انسجام، وحدت و همراهی امت اسلامی در مقابل استکبار در رأس آن ها آمریکا ایستادگی کرد.
 
امام جمعه شهرکرد، منسجم و متحد کردن امت مسلمان را نقش و وظیفه بسیج دانست و تصریح کرد: بسیج باید همه ملت را در یک صف واحد قرار دهد و آن ها را برای مقابله با دشمنان متحد و منسجم سازد.
 
خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به حرکت فرسایشی و برنامه خسته کننده مذاکرات، تصریح کرد: مذاکرات ادامه داشته و خواهد داشت و هیچ عیبی هم ندارد؛ چرا که موجب می شود مسؤولان به سخن روزهای نخست رهبری در خصوص مذاکرات پی ببرند.
 
وی با تأکید بر این که حرکت فرسایش مذاکرات نباید موجب غفلت از امور اقتصادی کشور شود، تنها راهکار نجات کشور از شرایط موجود را تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: دشمن، دشمن است و دست از دشمنی و سنگ اندازی خود بر نخواهد داشت و از هر طریق که بتواند دشمنی خواهد کرد؛ بنابراین به امید شکستن تحریم ها برای نجات کشور از این شرایط نباشید.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با انتقاد از کم رنگ جلوه دادن اقتصاد مقاومتی در جامعه، اقتصاد مقاومتی را بهادادن به تولید، بالا بردن کیفیت و بها دادن به مصرف داخلی دانست و تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی را حرکت و فرهنگ بسیج گونه عنوان کرد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که متأسفانه تعدد دیدگاه و سلایق در بدنه دولت مانع تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی شده است، تصریح کرد: رهبر انقلاب امسال را سال اقتصاد نامگذاری کرند و در ادامه آن برنامه های اقتصاد مقاومتی را تدوین و ابلاغ کردند که بر این اساس انتظار است که در پایان سال دولت مردان گزارشی ملموس و محسوس از حرکت خود در این راستا ارائه دهند و مردم نتیجه عملیاتی شدن این برنامه ها را به عینه احساس کنند./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات