۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۳۱۶۱۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

مبارزه با خرافات و بیان ارزش‌های دینی از وظایف اصلی روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، با اشاره به نقش روحانیت در جامعه اسلامی، گفت: مبارزه با خرافات و بیان ارزش‌های دینی به مردم از وظایف مهم روحانیان است.
حجت الاسلام مهدي ستوده، مدير کل تبليغات اسلامي اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در همایش روحانیان بسیج استان اردبیل با اشاره به نقش روحانیت در جامعه، خاطرنشان کرد: از دیرباز روحانیت منشأ حرکت‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف بوده است.

 

وی با اشاره به دیدگاه امام راحل(ره) در خصوص نفی سلطنت و تبیین ولایت فقیه، گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی نگاهی خاص به روحانیت داشتند و اسلام بدون روحانیت را خیانت می دانستند.

 

حجت الاسلام ستوده، ابتکار حضرت امام (ره) را تلفیق اسلام و مردم‌سالاری برای نخستین بار در جامعه بشریت اعلام کرد و افزود: امام خمینی(ره) با نگاه خاص تشکیل بسیج را به عنوان بحث مهم کشوری طرح کرد و پنجم آذر ماه این نهاد شکل گرفت.

 

این مسؤول تصریح کرد: نخستین ماموریت بسیج مقابله با استکبار و استکبار‌ستیزی است و قیام در مقابل انحرافات ماموریت دوم بسیج است و بحث مبارزه علمی و عملی از دیگر ماموریت‌های مهم بسیج محسوب می‌‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با یادآوری رهنمودهای مقام معظم رهبری در چند سال اخیر افزود: رهبر معظم انقلاب چند تکلیف را برای روحانیان مشخص کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به بحث تقویت ارتباط با مردم اشاره کرد.

 

حجت الاسلام ستوده افزایش قدرت فهم و تحلیل سیاسی از سوی روحانیت را از دیگر تکالیف مورد نظر مقام معظم در باب روحانیان عنوان کرد و گفت: روحانیان با قدرت فهم و تحلیل سیاسی خود می تواند آگاهی و بصیرت را در جامعه افزایش دهند.

 

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در بحث تقویت مردمی و جبهه فرهنگی بر همسوسازی نیروهای گفتمان انقلاب تاکید کرد و اظهار داشت: بزرگترین بحث در روحانیت مبارزه با خرافات و بیان ارزش‌های دینی به مردم است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در شرایط امروزی تعیین مرزهای جبهه انقلاب و جبهه معارض از جمله مواردی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است./937/پ202/ب4

ارسال نظرات