۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۳۱۸۳۳
لاریجانی:

ایران با مدیریت منطقه از وقوع یک دیکتاتوری بین‌المللی جلوگیری کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تعیین کننده ایران در منطقه، گفت: رفتار داهیانه ایران در مسأله افغانستان، عراق و لبنان دنیا را از شر وقوع یک دیکتاتوری بین‌المللی نجات داد.
لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در همایش ملی ـ منطقه ای راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در مشهد با بیان این که باید استقلال همه جانبه در ایران به وجود آید، گفت: وجود تفکر استقلال در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در کشور  امری است که امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب آن را دنبال می کردند.

 

وی افزود: انقلاب ایران نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح بین المللی نیز دستاوردهای بزرگی داشت و با واقعیات موجود کاملا می توان ثابت کرد که در این مدت ده ساله اخیر اگر انقلاب اسلامی در عراق، افغانستان و لبنان اینگونه داهیانه رفتار نمی کرد صحنه کل بین الملل با یک نوع دیکتاتوری بین المللی مواجه می شد.

 

لاریجانی ادامه داد: همچنین اکنون که شرایط چند قطبی در دنیا به وجود آمده و دیگر فقط تک مدیریتی آمریکاییان نیست که این نقش ایران را در تنظیم شرایط بین المللی نشان می دهد؛ هر چند دشمنان سد راه شده و مشکلات سیاسی، اقتصادی ایجاد کردند و توجه ملت به رهنمودهای رهبری باعث شد که ملت ایران باوجود فشارهای گوناگون حرکت پیش‌رونده ای داشته باشد.

 

رییس مجلس تصریح کرد: وضعیت اداره اقتصادی کشور به علت این که بخش زیادی از بودجه کشور متکی به درآمد نفتی است، دچار وابستگی شده و این امر جلوی رشد کشور را گرفته است؛ استفاده نامطلوب از منابع نفت و گاز موجب ایجاد یک بیماری در اقتصاد کشور شده که با واگذاری اقتصاد به مردم و کاهش اتکا به نفت رفع می شود؛ بهروه وری ما در بخش کشاورزی و صنعتی از نکات مهم در اقتصاد مقاومتی است که باید ارتقا یابد.

 

لاریجانی با بیان این که مشکلات آبی کشور بسیار سخت و گسترده شده است، اظهار کرد: متوسط سرانه مصرف اکنون 17هزار مترمکعب است و این نقطه تنش برای کشوری مانند ایران است؛ این لزوم توجه به مصرف بهینه در آب را نشان می دهد.

 

وی ادامه داد: باتوجه به مسائل استراتژیک منطقه و مسائل مهمی که باید برای تفکر انقلاب اسلامی طراحی کنیم چه در بخش دفاعی چه در بخش سیاسی رشد خوبی داشته ایم و این تنها حرف ما نیست بلکه اضطراب دشمنان این را بیان می کند و نتانیاهو می گوید داعش را رهاکنید باید با تفکر شیعه در ایران مبارزه شود.

 

لاریجانی در پایان بابیان این که مسأله ای که ما در کشور از آن رنج می بریم، نبود موسسات مطالعاتی است که در برابر پرسش ها، پاسخ های دسته بندی شده ارائه دهند، افزود: در کشورهای غربی این موسسات بسیار است و ما امیدواریم این همایش ها زمینه ای برای ایجاد سرمایه فکری و  چنین موسساتی در کشور باشد./930/پ202/ب5

ارسال نظرات