۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۳۲۰۱۰
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

روحیه و تفکر بسیجی بر تمامی موضوعات و مسائل امروز جامعه حاکم است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ترویج تفکر بسیجی در جهان امروز بسیج جهانی را به وجود آورده است که ما هم اکنون این روحیه را در یمن، عراق، لبنان، سوریه و سایر کشورهایی که مبارزه با ظلم را آغاز کرده‌اند می‌بینیم.
نماز جمعه اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، سردار مهدی صدیقی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، در سخنان پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه در اراک در مصلی بیت المقدس، گفت: از آنجایی که این هفته با نام بسیج مزین شده است، این هفته فرصتی برای تعمیق بیشتر فرهنگ و تفکر بسیجی در جامعه است.

 

وی افزود: فرهنگ بسیجی در کشور در زمان‌های مختلف راهگشا بوده است و پس از دوران هشت سال دفاع مقدس که هیچ شرکت خارجی ریسک نمی کرد در ایران سرمایه گذاری کند، این تفکر بسیجی بود که توانست ایران اسلامی مان را روز به روز به توفیقات بزرگ رهنمون کند و این تدبیر حضرت امام خمینی(ره) بود تا انقلاب اسلامی را در برابر دشمنان حریص استعمارگر و فاسق بیمه کند.

 

وی اظهار کرد: دانشمندان هسته ای ایران اسلامی همچنین با روحیه بسیجی در عرصه علم و دانش وارد شدند و از آنجایی که دشمنان میهن اسلامی مان چشم دیدن موفقیت های ما که در تمامی عرصه ای اقتصادی و علمی و ... بود را نداشتند به ترور و مورد هدف قرار دادن شمار زیادی از دانشمندان هسته ای ما دست زدند.

 

سردار صدیقی افزود: تشکیل بسیج مستضعفین در آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی به دستور تاریخی امام راحل نشات گرفته از آموزه‌های دینی و بر گرفته از شیوه صف آرایی پیامبر اکرم(ص) در مقابل دشمنان صدر اسلام است.

 

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی همچنین تصریح کرد: سازمان بسیج مستضعفین با دو هدف عمده حضور در مساجد و تشکیل پایگاه‌های مقاومت آموزش‌های نظامی و پرداختن به خدمات دهی به اقشار جامعه در پنجم مرداد سال 1358 به فرمان امام راحل آغاز به کار کرد.

 

سردار صدیقی ابراز کرد: شدت گرفتن توطئه‌های دشمن و حضور فعال نیروی‌های بسیجی در عرصه‌های دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی نقش این قشر را به صورت برجسته نشان می‌دهد.

 

وی افزود: با آغاز جنگ تحمیلی امام خمینی(ره) فرمان به تشکیل بسیج مستضعفین داد تا نیروهای بسیجی با حضور خود در جبهه‌های نبرد علیه باطل در مقابل تهدیدات نظامی دشمنان ایستاده و از حاکمیت ارضی میهن اسلامی مان دفاع کردند.

 

فرمانده سپاه روح الله اراک همچنین افزود: با گذشت 1400 سال از صدر اسلام، اکنون نیز دشمنان اسلام دوباره در برابر انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند زیرا این انقلاب از جنس همان حرکت و قیام رسول الله (ص) است، و از آنجایی که امام راحل به این موضوع واقف بودند با گذشت چند ماه از پیروزی امقلاب شکوهمند اسلامی ایران دستور به تشکیل ارتش 20 میلیونی دادند.

 

وی افزود: با شکل گیری این حرکت مردمی که بسیج نام گرفته بود 3 وظیفه عمده را برای خود تعریف کرده بود که نخستین وظیفه‌اش آمادگی نظامی و آموزش دیدن برای نگهبانی و دفاع از کیان نظام اسلامی بود، وظیفه دوم پرداختن به سازندگی و مشکلات مردم و مناطق محروم بود و سومین وظیفه بسیج که اهمیت بیشتری نیز داشت مبارزه فکری و عملی با استکبار و ظلم جهانی بود.

 

سردار صدیقی ادامه داد: اکنون می توان نیروهای بسیجی را ضامن و وارث انقلاب اسلامی و ارزش‌های اسلامی در ایران دانست چرا که با رشادت‌های خود از این مرز و بوم دفاع کردند و نگذاشتند ذره ای از خاک میهن عزیزمان به دست دشمنان غاصب بیفتد.

 

وی افزود: هم اینک پس از اتمام هشت سال دفاع مقدس، متخصصان بسیجی که در زمان جنگ به مهندسی جنگ می‌پرداختند بعد از جنگ در عرصه سازندگی کشور حضور یافتند و در قالب نیروی بسیج سازندگی به ساخت و ساز در کشور مشغول هستند که بدون هیچ گونه توقعی نیروهای بسیج، آبادانی و سرافرازی ایران اسلامی مان را رقم می زنند.

 

این مقام مسؤول همچنین عنوان کرد: اکنون باید به ترویج فرهنگ بسیجی در سطح جامعه که قطعا به رشد و توسعه در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... می انجامد، بپردازیم و در این راه با همت بلند خود و امید به خداوند منان به کار گیریم.

 

وی همچنین افزود: نقش بسیج در مبارزه فکری و عملی با استکبار و دست نشانده‌های آنها نیز در فتنه‌های 78 و 88 مشهود است که این نشان از پیش تازی و نقش آفرینی نیروهای بسیج در امر پدافند غیر عامل را نشان می دهد.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: بسیج برای اینکه روحیه بسیجی دوران هشت سال دفاع مقدس خود را حفظ و انتقال دهد طرح راهیان نور را به مرحله اجرا گذاشت و اردوهای راهیان نور که با توفیقات بزرگی همراه بود، و همواره استان مرکزی در اعزام اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به سرزمین راهیان نور پیشتاز بوده است و این اردوها همیشه با استقبال گرم و بی نظیر مردم به ویژه جوانان مواجه بوده است، برگزار کرد.

 

سردار صدیقی در ادامه بیان کرد: بسیجیان در سال ها ی دفاع مقدس نشان دادند که می توانند با مدیریت خوب، اسلام را فاتح جهان کنند، لذا این روحیه بسیجی دوران هشت سال دفاع مقدس در عرصه ها و زمنیه های مختلف باید حفظ و ارتقاء یابد و توجه به این مهم امری ضروری است و همانطور که امام راحل فرموند: بسیجیان جهان اسلام به فکر حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است چرا که بسیج تنها مختص ایران نیست.

 

وی در پایان با اشاره به تحقق این فرموده امام خمینی (ره) گفت: ترویج تفکر بسیجی در جهان امروز بسیج جهانی را به وجود آورده است که ما هم اکنون این روحیه را در یمن، عراق، لبنان، سوریه و سایر کشورهایی که مبارزه با ظلم را آغاز کرده‌اند می‌بینیم، لذا نیروهای بسیجی باید شناخت و آگاهی خود را روز به روز افزایش دهند و مسؤولیت خود را به نحو احسن در عرصه های مختلف انجام دهند./828/پ201/ب

ارسال نظرات