۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۳۲۲۹۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مهم‎ترین خواسته غرب عقب ماندگی امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مهم ترین خواسته غرب عقب ماندگی امت اسلامی است، گفت: غرب چه در دوره قاجاریه و چه در حال حاضر نخبگان امت اسلامی را به دست حکومت ها و افراد دست نشانده به شهادت رساند تا بتواند امت اسلامی را عقب مانده نگه دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر امروز در برنامه سخنرانی از شبکه دو سیما در جمع مردم با بیان این که اگر انسان عمر و جان خود را با خداوند معامله کند و عمر خود را برای رضایت خداوند صرف تحصیل علم و فنون مختلف کند به یک دانشمند و اندیشمند برجسته در رشته خود تبدیل می شود، گفت: بزرگان ما نظیر آیت الله بروجردی و مامقانی عمر خود را در راه رضایت خداوند صرف کردند و به علمای برجسته ای تبدیل شدند که این موضوع نشان می دهد که اگر جوان فکر، ذهن و جسم خود را در برای رضایت الهی مورد استفاده قرار دهد خداوند تلاشی بی پایان و اراده ای بی خلل به او هدیه می کند.

 

وی با بیان این که دشمن همواره به دنبال این موضوع بوده است که جوانان عمر خود را بیهوده تلف کنند، افزود: اگر جوان عمر خود را با خداوند معامله کند، وقتش بیهوده تلف نمی شود و می تواند زمینه اعتلای امت خود و اسلام را فراهم کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: دشمن در طول سالیان مختلف سلطه گری بر ملت ایران، همواره به دنبال عقب نگه داشتن مسلمانان و به غارت بردن دانش آنها بوده است که برای مثال در دوران قاجار اروپاییان علم ایرانیان و کتابهایشان را به تاراج برده و نخبگانشان ( امیر کبیر) را به شهادت می رسانند که مبادا امت اسلامی پیشرفت کنند در حالی که در همان زمان آنها بهترین امکانات را در اختیار دانشمندان خود قرار می دادند تا وقت آنها بیهوده تلف نشود و بتوانند تحقیق و پژوهش کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به این که امیر کبیر اولین کسی بود که به این موضوع پی برد و با تاسیس کارخانه،، احداث دارالفنون و با آوردن استاد از خارج از کشور خواست نیروی های متدین و متخصصی را در داخل کشور تربیت کند و جلوی غرب را بگیرد که متاسفانه غربی ها با استفاده از حکام دست نشانده قاجار او را به شهادت رسانده و اموال کشور را به یغما بردند و جغرافیای ایران را به کلی دگرگون ساختند.

 

وی با اشاره به این که در خاطرات سفیران انگلیسی دربار قاجار آمده که تمامی پول سفارت را برای عقب ماندگی و بی سواد نگه داشتن ملت ایران صرف می کردند، گفت: آنها با یک مکتب خانه دل ملت را شاد داشتند و سعی می کردند با مربی کردن پیرزن ها و پیرمردها در این مکتب خانه ها از تربیت نیروهای متخصص علمی جلوگیری کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان با اشاره به این که امروز هم دیدگاه غرب نسبت به ملت ایران تغییر نکرده است، ادامه داد: آنها با ترور دانشمندان هسته ای و تحریم های اقتصادی سعی دارند بر ملت ایران فشار آورده تا ما را از نظر علمی عقب مانده نگه دارند زیرا متوجه شدند که امروزه جوانان ایرانی در بیشتر المپیادها و رشته های علمی در جهان جز پنج نفر برتر هستند.

 

وی یادآور شد: غرب می داند ایران هرگز بمب هسته ای نساخته ولی به بهانه بمب اتمی می خواهد ملت ایران را بی سواد و عقب مانده نگهدارد. /837/پ202/س

 

ارسال نظرات