۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۳۲۳۲۷
حجت‏الاسلام حسینی اراکی:

رسانه خطرناک‌‎ترین سلاح دشمن در جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم به افزایش شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و رسانه‌های منحرف اشاره کرد و گفت: دشمنان در راستای جنگ نرم و تغییر هویت اسلامی و انسانی ملت‌ها از رسانه به عنوان قوی‌‎ترین سلاح جنگ نرم استفاده می‌کند.
ابراهيم حسيني اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‏الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی، استاد حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که یکشنبه شب در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد به جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان اشاره کرد و گفت: در جنگ نرم، افراد جاهل و غافل نمی‌توانند به ارزش‌های دینی پایبند باشند و مورد اصابت تیرهای ضد فرهنگی و ضد دینی دشمنان قرار می‌گیرند.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر کسی در جنگ سخت مورد اصابت گلوله و تیرهای دشمنان قرار بگیرد آبرو و تقدس پیدا کرده به درجه شهادت یا جانبازی می‌رسد و باعث افتخار خانواده و ملتی می‌شود اما کسی که هدف تیرهای مسموم و زهرآگین جنگ نرم دشمن قرار داشته باشد به عنوان عنصری منحرف و گمراه است که انسان‌های دیگر را نیز به هلاکت می‌رساند.

 

وی به ابزارهای جنگ رسانه‌ای و جنگ نرم دشمن اشاره و تصریح کرد: دشمن از رسانه‌ها، عناصر فرهنگی و جذابیت‌های هنری سینما، انیمیشن‌ها، بازی‌های یارانه‌ای، اسباب بازی‌ها، موسیقی و ماهواره برای نابود کردن فرهنگ، تمدن، سبک زندگی و تغییر در ارزش‌ها، بینش‌ها، اخلاق و صفات ملت‌ها استفاده می‌کند.

 

حجت‏الاسلام حسینی اراکی به افزایش عجیب شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و رسانه‌های منحرف اشاره و تأکید کرد: دشمنان در راستای جنگ نرم و تغییر هویت اسلامی و انسانی ملت‌ها از رسانه به عنوان قوی‌ترین سلاح جنگ نرم استفاده می‌کند چنان که از موبایل، اینترنت، فیس بوک، وایبر، واتس آپ، تویتر، لاین، وی چت، یوتیوپ، اینستاگرام در جهت رسیدن به اهدافش بهره‌برداری می‌کند.

 

وی با اشاره به بیانات حضرت آیت الله جوادی آملی یادآور شد: «امروز خطر موبایل در جنگ نرم از خطر هروئین، تریاک و حشیش بیشتر است» و این سلاح‌های نامرئی و ناملموس دشمن است که از آشکار و نهان جامعه هدف، آگاهی پیدا کرده و برنامه‌ریزی می‌کند.

 

این کارشناس دینی با اشاره به آیات 16 و 17 سوره اعراف گفت: قرآن می‌فرماید «شیطان در مسیر صراط مستقیم کمین می‌کند و از جوانب مختلف به شما حمله می‌برد؛ از مقابل، پشت سر، سمت راست و چپ شما را هدف قرار می‌دهد.»

 

وی افزود: امام صادق(ع) در تفسیر این آیات فرمودند «شیطان از مقابل حمله می‌کند و خدا و آخرت را از یاد انسان می‌برد؛ از پشت سر حمله کرده و حرص و طمع به مال دنیا را در وی افزایش می‌دهد؛ از سمت راست نسبت به خدا، دین و مکتب، ایجاد شبهه و تردید می‌کند و از سمت چپ، انسان را به غرائض حیوانی و شهوات نفسانی ترغیب می‌کند.»

 

حجت‏الاسلام حسینی اراکی تأکید کرد: دشمن با ادعای دوستی و خیرخواهی، اعتماد سازی کرده به جوامع نزدیک می‌شود و با مخلوط کردن حق و باطل، مباحث زیبایی همچون حقوق بشر، حقوق زن، آزادی مدنی، مردم‌سالاری، صلح جهانی و مبارزه با تروریسم . را مطرح می‌کند اما در حقیقت می‌خواهد جوامع را رام کرده بر آنها مسلط شود.

 

وی به مکر و فریب معاویه در دوران حکومت حضرت علی(ع) اشاره و ابراز کرد: حکومت مستکبر و طاغوت معاویه با جنگ نرم و تبلیغات وسیع کاری کرد که برخی از مردم به امیرمؤمنان علی(ع) نسبت ناروا می‌دادند همانند این که «حضرت علی(ع) در مقابل معاویه، مدیریت و سیاست ندارد، ساده لوح و زود باور است، خسیس و سخت‌گیر است.»

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان خطبه «121» نهج البلاغه بیان داشت: امیرمؤمنان علی(ع) فرمودند «شیطان به تدریج گره‌های دینی و لایه‌های اعتقادی شما را باز می‌کند» چنان که دشمنان امروز نیز با جنگ نرم، تدریجی، آرام و بی‌سر و صدا، سنگرهای دینی و فرهنگی را تصرف می‌کنند.

 

وی تیر خلاص شیطان را جدایی از امام زمان(عج) خواند و تصریح کرد: بزرگ‌ترین مصیبت برای انسان و تیر نهایی شیاطین انسی و جنی، گسستن پیوند انسان از امام زمان(عج) است چنان که در کربلا عده زیادی با جدا شدن از امام حسین(ع) تیر خلاص شیاطین را خوردند و جزو شقی‌ترین افراد روی زمین شدند.

 

حجت‏الاسلام حسینی اراکی در پایان با بیان روایتی از پیامبراکرم(ص) در حجه‌ الوداع افزود: حضرت دست مبارکشان را به حلقه خانه خدا گرفتند و خطاب به سلمان فارسی فرمودند «ای سلمان؛ به خدا قسم در آخر الزمان از شرق و غرب وسائلی می‌آورند تا افراد ضعیف الایمان از امت من را با تضییع نماز، تبعیت از شهوات، هواپرستی، فروختن دین به دنیا و بزرگداشت مال و ثروت منحرف کنند؛ نخستین چیزی که از امت من برداشته می‌شود حیا و امانت است؛ مردان، شبیه به زنان و زنان، شبیه به مردان می‌شوند./908/پ202/ی

ارسال نظرات