۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۳۲۳۷۶
عالم برجسته اهل سنت سوریه:

حمایت از تکفیری‌ها نفس مصنوعی دادن به اسرائیل است

خبرگزاری رسا ـ عالم برجسته اهل سنت سوریه با تأکید بر نزدیک بودن نابودی اسرائیل، گفت: دشمنان اسلام با هدف تأخیر انداختن در این مسأله دنبال فتنه انگیزی و کشتار مردم منطقه هستند.
دومين روز کنگره جهاني جريان هاي افراطي و تکفيري ها از ديدگاه علماي اسلام درقم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شریف سواف از علمای سوریه در دومین روز از کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، گفت: ما از سوریه ای پایدار و مقاوم آمده ایم.

 

وی افزود: کشورهای مستکبر برای کشتن مردم و تخریب تأسیسات سوریه متحد شده اند، آنها مدعی احقاق حق هستند اما تنها ابزاری در دست دشمنان امت هستند که می خواهند کشورهای تجزیه شده خودمان را بیشتر تجزیه کرده و عمر اسرائیل را بیشتر کنند؛ اسرائیلی که در آستانه مرگ است.

 

این عالم سوری اظهار داشت: برای حیات اسرائیل دشمنان به دنبال فتنه و کشتار هستند، سوریه شاهد درگیری میان حق و باطل است، امروز سوریه مجازات می شود چرا که رهبری و ملت سوریه در کنار رهبری و ملت ایران بوده است؛ سوریه به وحدت مسلمانان ایمان دارد و میان سنی و شیعه فرقی قائل نیست.

 

وی ادامه داد: ما همواره در صدد مبارزه با دشمن هستیم؛ مهم ترین معجزه اسلام این است که آزادی اندیشه را قبول داشته و یک آزادی جدیدیی را بنیان نهاده است، بر این اساس که مسلمان قوی مسلمانان ضعیف را حمایت کنند.

 

سواف عنوان کرد: دین و دیانت باید بر اساس ایمان، باور و محبت استوار باشد؛ اعراب مسلمان و پیامبر گرامی(ص) پیش از این که کشورها را فتح کنند، دل ها را فتح کرده و اسلام را به سراسر جهان منتشر کردند.

 

وی تصریح کرد: اسلام برای آزادی اندیشه مردم تلاش کرده است؛ سوریه به دنبال اعتدال و میانه روی بوده و همواره در حال فدارکاری و جانفشانی است؛ اسلام از خونریزی بیزار است اما با این وجود گروه های تکفیری به نام اسلام به کشتار می پردازند.

 

این عالم اهل سنت در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: از حضرت آیت الله مکارم شیرازی به سبب برگزاری این کنگره و جمهوری اسلامی ایران به سبب مواضع خود درباره جانب داری از سوریه تشکر می کنیم.

 

وی یادآور شد: مردم سوریه به من گفتند که سلام من را به رهبری و ملت ایران برسانید و از این عزیزان به سبب مواضع مثبت و قدرتمندی که ایران اسلامی اتخاذ کرده تشکر کنید؛ من از علما می خواهم مردم کشورهای خود را آگاه کنند آنچه امروز در سوریه اتفاق می افتد تنها هدف سوریه نیست بلکه دشمن به دنبال نابودی کل اسلام است./993/پ202/ف

ارسال نظرات