۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۲۳۲۴۹۹
نماینده مفتی اعظم سوریه:

بیداری اسلامی دشمنان را فلج کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مفتی اعظم سوریه گفت: با بیداری مسلمانان دشمنان دچار ناکامی وسیع شدند ولی باز تلاش کردند و نقشه ها کشیدند برای اینکه بتوانند دوباره دیانت ما را مورد هدف قرار دهند و گروه هایی درست کردند که با سوء استفاده از زبان و شریعت ما علیه ما اقدام کنند.
دومين روز کنگره جهاني جريان هاي افراطي و تکفيري ها از ديدگاه علماي اسلام درقم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علاء‌الدین زعتری نماینده مفتی اعظم سوریه و مدیرکل افتاء وزارت اوقاف در کنگره جهانی جریان های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام با اشاره به اینکه امت اسلام امروز در یک شرایط خاصی به سر می برد اظهار کرد: از دیرباز دشمن دین عظیم ما را هدف قرار داده است و در گذشته بسیاری از کشورهای اسلامی مستعمره دشمنان اسلام بودند.

 

وی ادامه داد: با بیداری مسلمانان دشمنان دچار ناکامی وسیع شدند ولی مجدد تلاش کردند و نقشه ها کشیدند برای اینکه بتوانند مجددا دیانت ما را مورد هدف قرار دهند و گروه هایی درست کردند که با سوء استفاده از زبان و شریعت ما علیه ما اقدام کنند.

 

نماینده مفتی اعظم سوریه  با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) از رفتار و کردار تکفیری ها بیزار هستند ابراز کرد: این گروه ها در واقع با یک اندیشه جدید، نظام های جدید را وارد سرزمین های اسلامی کردند، آیین آنها خونریزی و هتک حرمت و مقابله با آیین اسلام است.

 

علاء‌الدین زعتری با اشاره به اینکه اسلام با یهود و مسیحیان همزیستی دارد گفت: اسلام رحمتی برای زمین و آسمان و بشریت است و از این روست که قرآن می فرماید کسانی که فتنه را در محافل مومنان وارد می کنند اینها وارد جهنم خواهند شد.

 

وی ادامه داد: آنها  مسجد، حسینیه و کلیسا را به رسمیت نمی شناسند و می خواهند همه را بسوزانند و از بین ببرند.

 

نماینده مفتی اعظم سوریه با اشاره به روایت حضرت علی(ع) بیان کرد: ایشان می فرماید اگر پرچم های سیاه را مشاهده کردید بر زمین ثابت قدم باشید چرا که گروه هایی خواهند آمد که دعوت به حق خواهند کرد در حالی که اهل حق نیستند؛ با اینها مقابله کنید تا خداوند امر خود را محقق کند./993/202/ع

ارسال نظرات