۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۳۲۶۳۷

مقبره شهید آیت الله قاضی در تبریز توسعه می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ با تملک مغازه‌ای در جوار مسجد مقبره واقع در بازار کفاشان تبریز، صحن و جوار مسجد مقبره و مزار شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی توسعه خواهد یافت.
علي مدبر شهردار منطقه 8 تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی مدبر، شهردار منطقه 8 تبریز امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح‌های فرهنگی و عمرانی این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: یخچال تاریخی صادقیه تبریز که یکی از موقوفات این مرکز علوم اسلامی محسوب می‌شود از سوی شهرداری منطقه 8 تبریز تبدیل به موزه بازار و مشاغل می‌شود.

 


وی با بیان این‌که مسجد تاریخی حوزه علمیه صادقیه پیش از این به همت سازمان میراث فرهنگی مرمت و بازسازی شده بود، خاطرنشان کرد: بازسازی یخچال تاریخی صادقیه با هماهنگی میراث فرهنگی و سازمان اوقاف صورت می گیرد که در اصل این وظیفه بر عهده سازمان میراث فرهنگی است، اما شهرداری بنا به رسالت فرهنگی خود اقدام به این بازسازی این مجموعه کرده است.

 


مدبر در تشریح این پروژه گفت: الحاق فضایی با معماری متناسب با وضع موجود یخچال تاریخی صادقیه در فضایی به متراژ دو هزار مترمربع و در سه طبقه با معماری ویژه و طراحی داخلی منحصر به فرد به زودی تبدیل به موزه مشاغل تبریز خواهد شد که الحاق چندین گنبد دوار زیبا در پیرامون این فضا از جمله اقداماتی است که در راستای احیای این منطقه صورت گرفته است.

 


صحن مزار شهید آیت الله قاضی در مسجد مقبره توسعه خواهد یافت


شهردار منطقه 8 تبریز با بیان این‌که یک و نیم میلیارد تومان در جهت توسعه امامزاده سیدجمال تبریز هزینه شده است، افزود: در طول سال کمک به مساجد تاریخی همواره در اولویت برنامه های فرهنگی شهرداری منطقه 8 تبریز بوده چنانکه کمک‌هایی برای مسجد جامع تبریز که حوزه علمیه طالبیه در صحن این مرکز دینی قرار دارد، اعطا شده است.

 


وی در ادامه با بیان این‌که صحن مزار شهید آیت الله قاضی در مسجد مقبره توسعه خواهد یافت، گفت: با تملک مغازه‌ای در جوار مسجد مقبره واقع در بازار کفاشان تبریز، صحن و جوار مسجد مقبره و مزار شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی توسعه خواهد یافت.

 


مدبر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امسال کل بودجه شهرداری منطقه 8 تبریز 66 میلیارد تومان بوده که از این میزان 43 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی اختصاص داده شده است، گفت: احیای درب‌های تاریخی تبریز، پیاده‌راه مقصودیه، پوشش زیرگذر نبی‌اکرم(ص)، بهسازی باغ گلستان، احداث یادمان شمس تبریزی، احداث سالن تئاتر و نمایش کودک و سالن کارگاه امانی از مهمترین پروژه های این منطقه است.

 


وی با بیان این‌که 4 میلیارد تومان برای خریداری خانه قدیمی نیکدل هزینه شده است، افزود: پروژه بلوک میار میار، بلوک گلستانت، ترمینال قدیم تبریز، پارکینگ بزرگ تبریز، تملک و آزادسازی مسیر گجیل، تملک 5 ایستگاه قطار شهری و تملک پایانه مسافربری در راسته کوچه از دیگر پروژه های عمرانی و مشارکتی شهرداری منطقه 8 تبریز است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات