۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۳۲۷۵۹
استاد حوزه و دانشگاه:

نابودی بنیان خانواده اسلامی از مهم‌ترین اهداف شبکه های ماهواره‌ای است

خبرگزاری رسا ـ یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن از راه اندازی شبکه های ماهواره ای و نمایش برنامه های مبتذل نابودی بنیان خانواده اسلامی است.
گفتمان ديني آسيب هاي ماهواره در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام یحیی حسام، استاد حوزه و دانشگاه امروز در گفتمان دینی آسیب های اجتماعی شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت در استان خراسان شمالی، با اشاره به تهدیدها و فرصت های شبکه های ماهواره ای، اظهار کرد: شبکه های تلویزیونی و رادیویی ماهواره ای به صورت توأم حسن ها و عیب هایی دارند و نمی توان آنها را به طور کامل تأیید و یا مردود کرد.

 

وی با بیان این که بر این اساس شبکه های ماهواره ای هم می توانند تهدید باشند و هم می توانند به عنوان یک فرصت مورد استفاده قرار گیرند، افزود: در مجموع نمی توان گفت گرایش افراد به شبکه های ماهواره ای مسأله ای غلط، نادرست و زشت بوده و باید به طور کلی از بین برود.

 

حجت الاسلام حسام تصریح کرد: ما در کشور و نظام اسلامی خود نیازهای علمی و پژوهشی در زمینه مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی و... داریم که با بهره گیری از علوم روز می توانیم آنها را بهتر و صحیح تر برطرف کنیم بنابراین نباید خود را از این ظرفیت علمی و آموزشی عظیم محروم کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: این که بگوییم رسانه ها و شبکه های ماهواره ای به طور کلی آسیب زا و مخرب هستند نادرست است چرا که به طور قطع استفاده صحیح و به جا از رسانه ها، نقش مؤثری در پیشرفت و تکامل ما و جامعه اسلامی خواهد داشت.

 

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه در این زمینه راه منطقی و درست این است که در راستای بهره گیری مناسب از ظرفیت رسانه ها و شبکه های آموزنده ماهواره ای چهارچوب و چشم انداز درستی را تبیین کرده و سپس با فراهم کردن امکانات فنی و فیزیکی آن تلاش کنیم تا از رسانه ها استفاده مطلوب و سازنده صورت گیرد.

 

حجت الاسلام حسام پیگیری و اجرای این رویه را زمینه ساز رفتار درست جامعه در قبال شبکه های ماهواره ای دانست و افزود: باید تلاش شود با برنامه ریزی مناسب افراد جامعه از مزایای علمی و آموزشی رسانه ها بهره مند شوند اما از طرف دیگر محتوای نامناسب شبکه های ماهواره ای نیز به جامعه رسوخ نکند.

 

وی با اشاره به این که شبکه های ماهواره ای متنوع بوده و در گستره وسیعی از موارد مطلوب و سازنده و موضوعات مخرب قرار دارند، تصریح کرد: نباید شبکه های ماهواره ای را تنها منحصر به معایب و یا مزایای آنها بررسی کرد بلکه می بایست در این زمینه نگاهی گزینشی به شبکه های ماهواره ای داشت.

 

حجت الاسلام حسام با یادآوری نقشه های دشمنان نظام اسلامی از راه اندازی شمار زیادی از شبکه های ماهواره ای مخرب با موضوعات ظاهرا جذاب خانوادگی و اجتماعی، اظهار داشت: دشمنان با راه انداختن شبکه های ماهواره ای مخرب می خواهند از طریق عادی جلوه دادن روابط نامحرم، زیر سؤال بردن خانواده های سنتی و رواج دادن بی عفتی در بین جوانان و خانواده ها، بنیان مستحکم خانواده مسلمان را نابود کنند.

 

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه در واقع یکی از مهم ترین اهداف دشمن از صرف هزینه های فراوان برای راه اندازی شبکه های ماهواره ای و نمایش برنامه های مبتذل نابودی بنیان خانواده اسلامی بوده و باید در این زمینه هم خانواده ها و هم مسؤولان و متولیان فرهنگی مذهبی جامعه هوشیار باشند.

 

گفتنی است، در ادامه این گفتمان دینی حجت الاسلام یحیی حسام، استاد حوزه و دانشگاه به سؤالات و شبهات شرکت کنندگان در خصوص استفاده از ماهواره و اینترنت پاسخ داد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات