۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۳۲۷۷۳
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

مسؤولان رفتار خردمندانه‌ای درباره مسائل هسته‌ای در پیش گیرند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مسؤولان باید رفتارهای خردمندانه‌ای درباره مسائل هسته‌‌ای در پیش بگیرند و با برخی رفتارهای شتاب‌زده آب به آسیاب دشمن نریزند و بهانه دست دشمنان ندهند.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایکنا، آیت‌لله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی صبح امروز، 5 آذر در کلاس درس اخلاق مدیران استان در اراک با گرامیداشت هفته بسیج، گفت:‌ زحمات تیم مذاکره‌کننده ایران در خصوص انرژی هسته‌ای قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه آمریکا در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران بهانه می‌آورد و این از سخنان مکرر اوباما به خوبی مشهود است، اظهار کرد: با این حال امید است که به نتایج خوبی در این مذاکرات برسیم و تحریم‌ها تعلیق شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: در حال حاضر کشور ایران در راستای اهداف توسعه طلبانه اقدامات هسته‌ای خود را تعلیق کرده است و غنی‌سازی 20 درصد انجام نمی‌شود و در رابطه با آب سنگین اراک نیز سیاست‌ها تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته بازرسان آژانس انر‍ژی اتمی هزاران ساعت از نیروگاه‌های کشور بازدید کردند؛ حتی از مراکز صنعتی و غیراتمی نیز بازدید داشته‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که ایران تخلفی نداشته است، افزود: با این وجود آمریکایی‌ها هم در مسقط و هم در وین بازی درآوردند و به طور قطع بحث اسرائیل، جمهوری خواهان، مسائل داخلی، مسائل عربستان در بروز چنین رفتارهای نابخردانه‌ای از سوی آنها نقش دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی مطرح کرد: دشمنان به دنبال این هستند که جمهوری اسلامی ایران را متهم کنند که در برابر دنیا قرار گرفته است؛ لذا ملت شریف ایران نباید خود را به این مذاکرات وابسته کند و در صورت عدم دستیابی به نتیجه مثبت دچار ناامیدی نشوند.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها از سال 57 ایران را تحریم کرده‌اند و در جریان بیانیه الجزایر نیز به ما نعل وارونه زدند و خیانت کردند و حقوق را زیر پا گذاشتند و به تعهدات خود عمل نکردند و در مجلس دوم در رابطه با این بیانیه کرسی تشکیل شد و مرتب و مکرر بر روی این بیانیه کار و پیشنهادات، نقاط ضعف و نقاط قوت در جزوه‌ای 200 صفحه‌ای ارائه شد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه در این بیانیه آمریکایی‌ها خواستار آزادی جاسوس‌های این کشور بودند، بیان کرد: امروز ما نسبت به گذشته هشیارتر شده‌ایم و دچار شتاب‌زدگی نیز نمی‌‌شویم؛ چراکه آمریکایی‌ها از همان اوایل انقلاب اسلامی ایران نشان دادند که قابل اطمینان نیستند.

وی عنوان کرد: مسئولان باید رفتارهای خردمندانه‌ای در خصوص مسائل هسته‌ای در پیش گیرند و با برخی رفتارهای شتاب‌زده و برخی صحبت‌های غیرحکیمانه آب به آسیاب دشمن نریزند و بهانه دست دشمنان ندهند تا اوباما به خود اجازه دهد که بگوید ساختارهای تحریم‌ها هرگز تغییر نخواهد کرد.

ملت ایران باید با همت‌های بلند گام بردارند

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: از این رو ملت ایران باید با همت‌های بلند گام بردارند و با قدرت پیش بروند؛ چراکه هرچه قدرت بیشتری داشته باشیم در مذاکرات دست برتر با ماست و مسائل اقتصادی نباید ضعف کشور باشد؛ بلکه باید نقطه قوت باشد و نباید تصور این را داشته باشیم که اگر مذاکرات به نفع ما تمام شود مشکلات اقتصادی کشور برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: مشکلات اشتغال، سرمایه‌گذاری، تولید، ساختار کشاورزی، ساختارصنعت، ساختار معدن، ساختار ادارات، ضعف بهره‌وری، وابستگی به نفت در همه زمان‌ها نیاز به مدیریت دارد و تحریم‌ها نعمتی برای دولت ملت ایران محسوب می‌شود تا به خود بیایند و از وابستگی به نفت رهایی یابند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: بسیاری از کشورها همچون چین، ترکیه، کره، افغانستان، پاکستان و ... منابع گازی و نفتی ندارند؛ البته منبع نفت و گاز اگر همراه با همت‌های بلند و مدیریت‌‌ها و برنامه‌ریزی‌های شایسته باشد بسیار خوب است؛ ولی اگر بخواهد ملت‌ها را تنبل و وارداتی کند و فروش این منابع صرف خرید کالاهای تجملی و مصرفی شود هیچ سودی ندارد و بیشتر مصرف زده خواهیم شد.

وی عنوان کرد: کره جنوبی کشوری با جمعیتی کم است که مردم آن از همت‌های بلندی برخوردارند و توانسته‌ است کشورشان را به اوج شکوفایی و بهره‌وری برسانند؛ ملت ایران نیز نباید کمتر از آنها باشند چراکه شیعه علی بن ابیطالب(ع) هستیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی مطرح کرد: از سوی دیگر برای دستیابی به پیشرفت باید سیستم بانکی کشور و صندوق توسعه تسهیلات و کمک‌های ارزی ارائه دهد و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تأسیس شود و این شرکت به دست افراد، امین، کاردان، لایق و متعهد اداره شود.

وی ادامه داد: پیشرفت ایران در گرو فرهنگ بسیجی و مدیریت بسیجی و ساده‌زیستی و قناعت است تا به آمریکایی‌ها و غربی‌ها نشان دهیم که تحریم‌ها نمی‌تواند این کشور را از پای در آورد؛ ولی متأسفانه مردم ایران خلاف این امر رفتار می‌کنند و به‌عنوان مثال هیچ کشوری به اندازه مردم ایران لوازم آرایشی و بنزین مصرف نمی‌کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: استقلال ایران در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به همت همه مردم کشور وابسته است و همه مسئول عزت و سربلندی، اقتدار، عزمت در عرصه بین‌المللی این کشور هستند و مسئولیت مشترک دارند همانطور که حضرت علی(ع) فرمودند؛ «کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیتة».

وی افزود: ملت ایران علاوه بر پیشرفت کشور باید از فرصت‌ها و نعمت‌هایی که خداوند به آنها عطا کرده نهایت بهره را ببرند و از جریان‌های اسلامی و اهل بیت(ع) نیز نهایت حمایت را داشته باشند و در مقایل داعش، آمریکا، آل‌سعود، آل‌خلیفه و دیگر جنایتکاران بایستند.

داعش، از شاخه‌های شوم جریان تکفیری‌هاست

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: از جمله شاخه‌های نحس و شوم جریان تکفیری، جریان داعش است و شیعیان باید با ایمان و توکل به خدا این جریان را رسوا و مفتضح کنند؛ چراکه این جریان نظیر جریان خوارج و نهروان است و آنها مبتلا به تهجر، جمود، حماقت، خشونت، اجتهاد به رأی و تعصب‌های احمقانه بودند؛ لذا جنایات بزرگی را مرتکب شدند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان، یادآور شد: از این رو شناخت جریان تکفیری و مقابله با این جریان از جمله وظایف شیعیان است؛ البته باید این کار بسیار عقلانی و منطقی انجام گیرد و موجب تحریک اعتقادات آنها نشود و اعمالی خرافی انجام ندهند تا بهانه‌ای در دست آنها باشد؛ چراکه این امور به ضرر اهل بیت(ع)، شیعیان و وحدت دنیای اسلام است./828/د102/ب
 

ارسال نظرات