۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۲۹۶۱

همایش دختران سه ساله حسینی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «دختران سه‎‏ساله‌ حسینی» به‌مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، دردانه سه ساله امام حسین(ع) در آستان مقدس امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز برگزار شد.
مراسم عزاداري شهادت حضرت رقيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‎‏الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در همایش « دختران سه‎‏ساله‌ حسینی» که در امامزاده سیدحمزه تبریز برگزار شد، با بیان این‌که تمامی شخصیت‌های نهضت عاشورا پیام برای اقشار مختلف جامعه دارند، اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش که برای نخستین‌بار در تبریز برگزار می‌شود، عرض ارادت به خاندان عصمت و طهارت است.


وی با بیان این‌که این همایش مصادف با پنجم ماه صفر در امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز برگزار می‌شود، گفت: همایش «دختران سه ساله حسینی» پیرو همایش «شیرخوارگان حسینی» با هدف نمادسازی این روز برای دختران سه ساله و فراهم آوردن محملی برای عزاداری مطلوب حضرت رقیه(س) باحضور مادران و دختران خردسال، برپا می‌شود.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که همایش «دختران سه‎‏ساله‌ حسینی» به دنبال آن است تا گوشه‌‎ای از مصائب اسرای واقعه عاشورا و حضرت رقیه(س) را تبیین کند، گفت: شناخت حقایق واقعه عاشورا موجب مقابله با خرافه‌گری و برخورد با فهم نادرست از این نهضت بزرگ تاریخی خواهد بود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که  تمامی برنامه‌های این سازمان در محرم و صفر در راستای ارتقای بصیرت عاشورایی عزاداران حسینی است، ادامه داد: برپایی خیمه های معرفت، پرسش و پاسخ و مشاوره دینی و سخنرانی ها در راستای از بین بردن آثار سوء احتمالی سم‌پاشی‌های رسانه های غربی در عرصه تهاجم فرهنگی بوده است.


وی با بیان این‌که محرم امسال بیش از 50 امامزاده شاخص استان آذربایجان شرقی میزبان برنامه معرفتی بصیرت عاشورایی بوده است، گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی برای سومین سال متوالی در استان برگزار شد که امسال دو برنامه شاخص لبیک یا حسین و لبیک یازینب در سراسر استان اجرایی شد.


گفتنی است، این همایش به همت جامعه بسیج خواهران حوزه غدیر تبریز با همکاری اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و هیأت رزمندگان تبریز امروز ششم آذرماه با مداحی خادم‌آذریان در امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز برگزار شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات