۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۳۳۰۳۳

شیخ المجتهدین از زبان مدیر حوزه‌های علمیه کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه های علمیه کشور به مناسب بیستمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله اراکی(ره) با اشاره به ابعاد گوناگون شخصیتی این مرجع بزرگوار، گفت: حضرت آیت الله اراکی تأثیر بسزایی در پیشبرد اهداف انقلاب داشتند.
آيت‌الله حسيني بوشهري حضرت آيت الله اراکي

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، که به مناسبت بیستمین سالگرد ارتحال شیخ الفقهاء، حضرت آیت الله محمد علی اراکی صورت گرفت، به تبیین ابعاد گوناگون شخصیت حضرت آیت الله اراکی پرداخت.

 

وی با اشاره به بعد معنوی و ایمانی حضرت شخصیت آیت الله اراکی، گفت: ایشان به عنوان یک شخصیت شناخته شده در حوزه علمیه، سال ها در مدرسه فیضیه به اقامه نماز جماعت می پرداختند که بسیاری از علماء و بزرگان در این نمازها شرک می کردند، این نشان دهنده نهایت اعتماد به شخصیت والای ایشان بود.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور به بعد علمی شخصیت حضرت آیت الله اراکی اشاره کرد و افزود: درس و مباحث ایشان برای همه طلاب قابل استفاده بود، البته شرکت در درس این عالم بزرگوار نیاز به پیشینه علمی بالا داشت، آیت الله اراکی شاگردان بسیاری را در این درس ها پرورش دادند، این نشان دهنده توانایی علمی ایشان بود.

 

وی به زمان مرجعیت حضرت آیت الله اراکی اشاره کرد و اظهار داشت: از زمانی که ایشان به سمت مرجعیت دینی در آمدند، لقب شیخ المجتهدین به ایشان داده شد، بعد از ارتحال بزرگوارانی همانند امام خمینی(ره)، حقیقتا شیعه نیاز به چنین شخصی داشت که در همه ابعاد، بالا ترین درجات را طی کرده بود.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که حضرت آیت الله اراکی در دوران مرجعیت و قبل از آن فردی مخلص و تأثیرگذار بود، ابراز داشت: از آن جایی که ایشان فرد قابل اعتماد جامعه بودند، با بیان نقطه نظرات راه گشا خود، تأثیر بسزایی در پیشبرد اهداف انقلاب داشتند.

 

وی با اشاره به هدایت گری های حضرت آیت الله اراکی، ادامه داد: ایشان در خطبه های نماز جمعه با بیان نکات مورد نیاز جامعه به هدایت گری آنان می پرداختند، حضرت آیت الله اراکی عاشق امام خمینی(ره) و نهضت انقلاب بودند./1323/ت302/س

 

ارسال نظرات