۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۳۳۲۱۷
امام جمعه اراک:

غربی ها باید حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اراک گفت: کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری باید قدم اولی باشد که توسط حوزه مقدسه قم پیگیری می شود که البته دیگر حوزه های علمیه و علمای شیعه و اهل سنت باید همه دست در دست هم نهاده و در روشنگری و افشاگری در بیان ماهیت واقعی جریان های تکفیری، انحرافی و همچنین تبیین اسلام حقیقی و ناب پرداخته، تلاش و اهتمام بورزند.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به برگزاری با شکوه کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری به میزبانی حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی اظهار داشت: این کنگره باید قدم اولی باشد که توسط حوزه مقدسه قم پیگیری می شود که البته دیگر حوزه های علمیه و علمای شیعه و اهل سنت باید همه دست در دست هم نهاده و در روشنگری و افشاگری در بیان ماهیت واقعی جریان های تکفیری، انحرافی تلاش و اهتمام بورزند.

وی افزود: علمای شیعه و سنی همچنین باید به تبیین اسلام حقیقی و ناب، اسلام محمد بن عبدالله (ص) و اهل بیت (ع) به دور از افراط و تفریط پرداخته و از وارد کردن سلیقه های شخصی و خشونت جلوگیری کنند.

امام جمعه اراک بیان کرد: گروه های افراطی و تکفیری این روزها واقعا به صورت بلایی در آمده اند تا جایی که حاضرند برای حکومت کردن دست به صدها جنایت و خشونت و تحجر بزنند، و آدم های بیگناه اعم از شیعه و سنی و... را به دلایل واهی بکشند، و این در صورتی است که حتی نگاه چپی به اسراییل که به فرموده قرآن کریم از سرسخترین دشمنان اسلام است، هم نمی اندازند.

وی اظهار کرد: یکی از ملاک های روشن در امت اسلامی که این روزها قریب به یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان می باشند این است که مسلمانان در برابر رژیم منحوس و ظالم صهیونیستی به مقابله بپردازند و در برابر جنایات آنها بی تفاوت نباشند و سکوت را اختیار نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به جریان های تکفیری و افراطی همچنین افزود: مگر می شود کسی ادعای مسلمانی بکند و این همه جنایت بکند، این ها از جرگه مسلمانی خارج اند زیرا اسلام به کسی اجازه نمی دهد آدمی بیگناه را کشت و جنایت و غارت انجام داد، و قطعا این جریان ها و اعمال خبیثانه از نظر اسلام و علمای اسلام محکوم است.

وی بیان کرد: استعمار و استکبار جهانی با ایجاد این گروه های تکفیری و افراطی می خواهد کانالی انحرافی را برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی فراهم سازند و مسلمانان را سرگرم مسائل داخلی کشورهای خودشان بکنند و بجای اینکه کشورهای اسلامی انرژی خودشان را متمرکز بکنند و در مقابل رژیم صفاک و غاصب صهیونیست بایستند، گرفتار این گونه تندروی های تندروها و افراطی گری های صورت گرفته در دنیای اسلام باشند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: مقام معظم رهبری به حق تاکید کرده اند، که آنها می خواهند مساله قدس شریف و جنایات رژیم صهیونیستی به دست فراموشی سپرده شود که در این عرصه می توان به اقدام یهودی اعلام نمودن کشور فلسطین از سوی دولت و مجلس دروغ پرداز رژیم صهیونیستی اشاره نمود.

وی افزود: این اقدام رژیم غاصب صهیونیستی بدین معنی است که مسلمانان دیگر هیچ حقی در کشور خودشان ندارند و از این پس آنها و دیگر مردمان فلسطینی ادیان مختلف نیز به عنوان شهروندان درجه دو در سرزمین و کشور مادریشان به حساب می آیند، که البته این اقدامات هیچ گونه منافاتی با تخریب خانه های مسلمانان و شهرک سازی های رژیم اشغالگر صهیونیستی ندارد.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه بیان کرد: قدس شریف متعلق به دنیای اسلام است و این تنها به مسلمانان فلسطینی اختصاص ندارد و قبله اول تمامی مسلمانان عالم است تا قیام قیامت.

وی تصریح کرد:نباید قدس را فراموش کرد و قدس خط قرمز دنیای اسلام، سند افتخار و پرچم عزت و عظمت مسلمانان است و ما تا آخر به پای قدس ایستاده ایم و آمریکایی ها باید دست از حمایت اسراییلی ها بردارند و بدانند که با اتخاذ چنین سیاستهای شرم آوری قطعا هیچ گاه به نتیجه نخواهند رسید.

وی افزود: ما حمایت خودمان را از ملت مظلوم فلسطین، غزه و کرانه باختری اعلام می کنیم و جوانان غیور کشور اسلامی مان با اراده و ایمان به خدا طبق فرموده مقام معظم رهبری برای آزادی قدس شریف همیشه آماده اند.

آیت الله دری نجف آبادی همچنین تصریح کرد: اراده و ایمان است که سرنوشت ها را می سازد نه تفنگ های زنگ خورده آمریکایی و این اراده است که باعث پیروزیست،و الا امام راحل که تفنگی در دست نداشت و اراده پولادین و ایمان راسخ ایشان به خدا بود که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی گردید و این گونه است که مردان با اراده مردان پیروز در تاریخ اند.

امام جمعه اراک در ادامه با تبریک هفته بسیج و تشکر از زحمات بی دریغ و عندالله بسیجیان اظهار کرد: بسیج یک مکتب فرهنگی است و آرمان بزرگ امام راحل و عامل بزرگ موفقیت است.

وی افزود: بسیج یعنی عشق و ایمان به خدا، مردم و خدمت است و همه ملت ما بسیجی اند و دیگر ملت های مسلمان نیز باید این چنین باشند و همه ما باید در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمنان اسلام هشیار و بیدار و سخت کوش باشیم و قطعا نتیجه تلاش و کوشش ما پیروزی و موفقیت خواهد بود.

امام جمعه اراک همچنین با اشاره به روز نیروی دریای ارتش غیرتمند جمهوری اسلامی ایران، این روز را تبریک گفت و بیان کرد: دریا و نیروی دریایی برای ما و کشور اسلامی مان نقش راهبردی دارد و یکی از بحث های بسیار جدی بحث حضور در دریاها، اقیانوس ها در شمال و جنوب و دریای عمان و اقیانوس هند و دیگر نقاط دنیا است.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی از جهت حفظ امنیت در برابر دزدان دریایی و همچنین تامین منافع دراز مدت جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امروزه به عنوان قدرتی مستقل و جلوه و پرچمی از ملتی شجاع و خون مقدس شهدا در تمامی جهان از آن یاد می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مذاکرات هسته ای اخیر در وین و تشکر از تیم مذاکره کننده، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با نشان دادن حسن نیت و پایبندی به تعهدات خود در این زمینه نشان داد که آماده مذاکرات حکیمانه است و در این مذاکرات باید حقوق حقه ملت ایران به طور 100 درصد تامین و حفظ شود و آمریکایی ها به سرخانه عقل بیایند و دست از بازی و این تحریم ها و انتظارات غلط و تحمیلی بردارند.

وی افزود: دیگر زمان قلدری و زور گویی گذشته است و آمریکایی ها اگر می خواهند با ملت ها صحبت کنند باید به زبان عدالت و انصاف سخن بگویند و حقوق ملت ها را به رسمیت بشناسند و خیال نکنند ایران هم فرگوسن است و هر روز با کشتن یک سیاه پوست می توانند خودشان را تبرئه کنند، آقای اوباما و آقای نتانیاهو باید این خواب ها را به گور ببرند که بتوانند ملت ها را بالخص ملت ایران را ذلیل کنند زیرا ملت ما تا آخرین نفس به پای حقوق حقه خود ایستاده است.

آیت الله دری نجف آبادی در پایان به سالگرد شهادت آیت الله مدرس (ره) اشاره کرد و گفت: آیت الله مدرس یک روحانی بزرگ و خدمتگزار واقعی به ملت و اسلام بودند، ایشان از مردان بزرگ تاریخ، مردان مصمم،با اراده،زاهد، و نمونه بسیجی و دریا دل واقعی و عاشق اسلام و قرآن بودند و جای دارد روز مجلس را نیز به تمامی نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی تبریک گفت.

وی با اشاره به شهادت مرحوم دکتر شهریاری همچنین اظهار داشت: وی همه وجودش انرژی بود و در زمینه مسائل هسته ای توانست گامهای بلندی را بردارد و کارهای بزرگی را در این زمینه برای پیشبرد انرژی هسته ای در ایران انجام دهد که باید بر چنین جوانان غیرتمند، مردان بزرگ و نقش آفرین و تاریخ سازی درود و تبریک گفت./828/پ201/ب

ارسال نظرات