۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۳۳۴۲۶
مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان مرکزی خبر داد؛

برگزاری مرحله استانی سی‌ و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان مرکزی از برگزاری مرحله استانی سی‌ و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در اراک خبر داد
قرآن کريم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی، حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن خبر داد و گفت: مرحله استانی سی‌ و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، جمعه 14 آذرماه در دانشگاه فرهنگیان اراک برگزار می‌شود.

 

وی بیان کرد: این مرحله از مسابقات در دو مقطع سنی زیر 16 سال(شکوفه‌ها) و بالای 16 سال(بزرگسال) در رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام عباسیان اظهارکرد: در این دوره از مسابقات در مجموع 374 برگزیده مرحله شهرستانی در مرحله استانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

وی تصریح کرد: امسال علاوه بر رشته‌های اعلام شده دو رشته حفظ 10 جزء و قرائت ویژه بزرگسالان و دعاخوانی و فرازخوانی ویژه شکوفه‌ها به رشته‌های مسابقات اضافه شده است که برگزیدگان مرحله شهرستانی این رشته‌ها نیز به مرحله استانی راه یافتند.

 

مدیرکل اوقاف استان مرکزی گفت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از نیمه دوم مهرماه تا 30 آبان‌ماه به‌صورت مجزا در سطح شهرستان‌های استان برگزار شد و برگزیدگان این مرحله به مرحله استانی معرفی شدند.

 

وی با بیان این‌که از سطح استان مرکزی بالغ بر 27 هزار نفر در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: برگزیدگان این مرحله ضمن تجلیل به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام عباسیان در پایان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآنی، اظهارکرد: به‌منظور محقق شدن منویات مقام معظم رهبری در راستای تربیت حافظان قرآن و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه به‌ویژه در بین جوانان، مسابقات قرآنی هرساله در چهار مرحله شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود./828/د102/ب6

ارسال نظرات