۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۳۳۴۵۰
مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی:

سیاست مبتنی بر دین مهم ترین راهبرد آیت الله مدرس در مقابله با استکبار بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان این که آیت الله مدرس خواهان آزادی ملت ایران از یوغ استعمار شرق و غرب بود، گفت: شیوه مبارزاتی ایشان مبتنی بر ظلم ستیزی، آزادی خواهی و سیاست مبتنی بر دین بود.
آيت الله مدرس

 حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مشرفی، مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی، در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مدرس گفت: ایشان با بصیرت افزایی در میان قشرهای مختلف سعی کردند مردم را با حقیقت و باطن حکومت و وابستگی آن به شرق و غرب آشنا کنند؛ تاکید آیت الله مدرس بر آزادگی مردم از یوغ حکومت های استعماری شرق و غرب بود و ظلم ستیزی، آزادخواهی و سیاست مبتنی بر دین را به عنوان شیوه مبارزاتی خود در مقابله با دشمن انتخاب کرده بود.

 

وی با اشاره به این که آیت الله  مدرس در آن مقطع حساس جلوی بسیاری از قراردادهای تحمیل شده به ایران را گرفت، افزود: ایشان به خاطر فشارهای حکومت مستبد شاه و ابرقدرت های خارجی هرگز از اهداف مبارزاتی خود کوتاه نیامده و حاضر نشد به خاطر منافعش و یا راحت طلبی با دشمن سازش کند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی، ایستادگی بر سر اعتقادات و مقاومت در برابر جریانات استعماری را از مهمترین ویژگی‌های شهید مدرس عنوان کرد و افزود: تعهد به اسلام، شجاعت، صراحت لهجه در دفاع از حق، نترسیدن از حاکم ظالم و انگلیسی‌ها و سکوت نکردن در آن شرایط سخت از دیگر ویژگی‌های مهم ایشان بود که موجب شد پس از ایشان عده زیادی از جوانان و طلاب پیرو خط امام راه این مرجع بزرگ را ادامه دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مشرفی با بیان این که ایشان در مسائل و مصالح کشور دقت بسیار و باور داشت که دین می‌تواند مبنای مهمی برای قانون‌گذاری و مدیریت کشور باشد، ادامه داد: در حال حاضر اگر می خواهیم در شیوه مبارزاتی خود با دشمن موفق شویم باید راه آیت الله مدرس را ادامه داده و سعی کنیم با اجرای قانون دین در جامعه پیشرفت کشور در زمینه های مختلف را فراهم کنیم.

 

وی، وجود خصلت‌هایی همچون شجاعت، اعتماد به اسلام، خداباوری و اجتهاد در مسائل فقهی را موجب اسوه شدن آیت‌الله شهید مدرس عنوان کرد و افزود: همین ویژگی های آیت الله مدرس موجب شد که ایشان بتوانند در مقابل توطئه های دشمن مقاومت کرده و موفق شوند بسیاری از توطئه های انگلیس که به دست حکومت دست نشانده رضاه شاه بر علیه ملت و اسلام ایجاد شده بود را خنثی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مشرفی ادامه داد: شجاعت مرحوم آیت‌الله مدرس در مقابله با رضا خان، بینش سیاسی و ورود به مسائل سیاسی از ایشان شخصیت بزرگی ساخت که امام خمینی(ره) همواره در زمینه های مختلف مردم و طلاب جوان را به تبعیت از ایشان دعوت می کرد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با بیان این که آیت الله مدرس با حضور در مجلس شورای ملی ثابت کرد که سیاست ما عین دیانت ما است و دیانت ما عین سیاست ما است، یادآور شد: جنایتکاران رژیم مستبد پهلوی با مشاهده عزم راسخ نشأت گرفته از اعتقادات شیعی آن عالم مجاهد وی را به خواف تبعید کردند و در غربت این عالم وارسته را به شهادت رساندند./968/ت302/ب5

ارسال نظرات