۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۳۴۲۷۸
حداد عادل در نماز جمعه تهران:

سکولارها دل خوشی از آیت‌الله مدرس ندارند/ مدرس، الگوی نمایندگان مجلس باشد

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده مجلس با بیان این که سکولارهایی که نسخه استعماری را در کشور ترویج می‌کنند دل خوشی از مدرس ندارند،‌ گفت: شخصیت آیت‌الله مدرس به معنای رابطه بین دین و سیاست است و کسانی که به جدایی دین و سیاست فکر می‌کنند طبعا با وی مخالف هستند.
غلامعلي حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس، ‌اظهار داشت: مجلس ما افتخار می‌کند که انتصاب به شهید بزرگواری همچون مدرس دارد.


وی ویژگی‌های بارز آیت‌الله مدرس را مورد توجه قرار داد و گفت: فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی از جمله اقدامات مهم آیت‌الله مدرس است و یکی از فعالیت‌های مهم وی مبارزه با استبداد و ظلم خانواده قاجار در اصفهان بوده است.


حداد عادل با بیان این‌که آیت‌الله مدرس یکی از پنج تن از علمای تراز اولی است که از سوی مراجع تقلید برای نظارت بر قوانین به مجلس معرفی شد، ابراز کرد: آیت‌الله مدرس در چند دوره به عنوان وکیل اول مردم تهران در مجلس حضور داشت.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آیت‌الله مدرس از ابتدا نقشه انگیلسی را متوجه شد و می‌دانست که چه سرنوشت شومی با قدرت گرفتن رضا خان منتظر ایران است، از این رو با رضا خان مخالفت کرد و با هوشیاری همواره در برابر او می‌ایستاد.


وی با بیان این‌که آیت‌الله مدرس بیش از 9 سال زندانی بود و در این مدت بسیار بر وی سخت گرفتند،‌ گفت: مدتی جیره آیت الله مدرس در زندان روزی دو عدد قرص نان بود؛ آیت‌الله مدرس در یادداشت‌های خود می‌گوید: یک سال است که من سرم را نتراشیده‌ام و عالم بزرگواری که همه ایران او را به بزرگی می شناختند اینچنین در زندان تحت فشار بود، 21 ماه از زندانی شدن او گذشته بود که تازه نخستین نامه از فرزندش به او می‌رسد.


حداد عادل تأکید کرد: آیت‌الله مدرس از روز ورودش به تهران به عنوان مجتهد تراز اول شناخته شد و تا روز دستگیری جمعا 18 سال در عرصه سیاست و دین فعالیت کرد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آیت‌الله مدرس مردی با ایمان، مؤمن حقیقی، عابد، زاهد، اهل دعا و قلبی خدا آشنا داشت،‌ افزود: آیت‌الله مدرس یک عالم درجه اول، فقیه، مفسر قرآن، مروج نهج البلاغه و مدرسی بزرگ بود.


وی با بیان این‌که بسیاری از علما از محضر آیت‌الله مدرس استفاده کردند،‌ اظهار داشت: آیت‌الله مدرس افزون بر قرآن به اهمیت نهج البلاغه توجه داشت؛ مرحوم آیت‌الله حاج میرزا علی آقا شیرازی که مدرس و مفسر بزرگ نهج البلاغه در اصفهان بود از شاگردان شهید مدرس است.


حداد عادل با تأکید بر این‌که آیت‌الله مدرس فقیهی سختکوش در تدریس بوده است،‌ گفت: علت این‌که به آن شهید بزرگوار مدرس گفته‌اند به خاطر فراوانی تدریس وی بوده است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آیت‌الله مدرس جامع منقول و معقول بود،‌ ابراز کرد: آیت‌الله مدرس با تاریخ ایران و دنیا آشنا بود و اوضاع جهان را به خوبی می‌شناخت.


وی با تأکید بر این که آیت‌الله مدرس به مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی توجه داشت،‌ تصریح کرد:‌ آیت الله مدرس عالمی نبود که فقط معلومات دینی داشته باشد و این گونه نبود که از منزل به مسجد برود و کاری به حکومت، سیاست و داخل و خارج نداشته باشد.


حداد عادل با تأکید بر این‌که آیت‌الله مدرس عالم به زمانه بود، گفت: آیت‌الله مدرس معتقد به حکومت دینی بود و دین را عین سیاست و سیاست را عین دیانت می‌دانست.


وی با بیان این که سکولارهایی که نسخه استعماری را در کشور ترویج می‌کنند دل خوشی از مدرس ندا
رند،‌ افزود: شخصیت آیت‌الله مدرس به معنای رابطه بین دین و سیاست است و کسانی که به جدایی دین و سیاست فکر می‌کنند طبعا با وی مخالف هستند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شجاعت را از ویژگی‌های بارز آیت‌الله مدرس خواند و گفت: آیت‌الله مدرس بسیار ساده زیست بود و این شهید بزرگوار الگوی نمایندگی مجلس در جمهوری اسلامی ایران شناخته شده است.


وی با بیان این‌که ملت ایران خود را ولی دم مدرس می‌داند و از او خوانخواهی می‌کند، ابراز کرد: امروز ملت ایران با انقلاب اسلامی و با پیروی از امام راحل و تقدیم هزاران شهید حکومت اسلامی را در این کشور که آروزی آیت‌الله مدرس بود برقرار و دست انگلیس و میراث خوار او آمریکا را از ایران کوتاه کرد.


حداد عادل با تأکید بر این‌که آیت‌الله مدرس جان خود را برای حفظ اسلام و استقلال ایران تقدیم کرد،‌ افزود: آیت‌الله مدرس بیش از هر چیز در عالم سیاست مدافع استقلال کشور بود.


وی ادامه داد: اگر امروز آیت‌الله مدرس زنده بود خطاب به مردم ایران می‌گفت: شما که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندید این انقلاب را حفظ کنید و احساس مسؤولیت داشته باشید؛ با بصیرت و وحدت پشت سر رهبری حرکت کنید، ‌گول لبخندهای آنها را نخورید و اجازه ندهید انگلیس و آمریکا دوباره هوس برگشتن به کشور شما را پیدا کنند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌ اگر آمریکا می‌خواهد به بهانه هسته‌ای و ابزار تحریم راه نفوذ را در ایران باز کند باید راه نفوذ او را بست و اجازه نداد که آمریکا به بهانه تحریم بخواهد در سیاست و سرنوشت ایران مداخله کند.


حداد عادل افزود: پیام آیت‌الله مدرس این است؛ شما که پای آمریکا را بریده‌اید مواظب باشید که از طریق تحریم‌ها دوباره هوس مداخله پیدا نکنند، مدرس می‌گوید با اقتصاد مقاومتی تحریم‌ها را خنثی کنید و ما قطعا با سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقامتی می‌توانیم در برابر دشمنان مقاومت کنیم./927/پ201/ج

ارسال نظرات