۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۳۴۳۲۰

پذیرش دانشکده علوم قرآنی تبریز از مهرماه سال آینده

خبرگزاری رسا ـ دانشکده قرآنی تازه تأسیس تبریز از طریق کنکور سراسری در رشته های تفسیر قرآن، مدیریت در قرآن، اقتصاد در قرآن و سیاست در قرآن از مهر سال آینده دانشجو می‌پذیرد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز در حاشیه افتتاح دانشکده علوم قرآنی تبریز در جمع خبرنگاران با تشریح روند راه‌اندازی این مرکز آموزش عالی در حوزه علوم و معارف قرآنی  اظهار داشت: جای خالی دانشکده علوم قرآنی در شهر علامه‌هایی چون آیت‌الله طباطبایی، صاحب تفسیر المیزان احساس می‌شد.

 


وی با بیان این‌که دانشکده‌های علوم قرآنی وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه هستند، افزود: سایت مجموعه مفاخر آذربایجان که از موقوفات قدیمی شهر تبریز بوده و دراختیار شهرداری قرار داشت، پس از رایزنی‌های مختلف به اوقاف واگذار شود تا دانشکده قرآنی در این محل راه‌اندازی شود.

 


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: با توجه به وجود دانشکده قرآنی مراغه در مقطع کارشناسی، احداث دانشکده تحصیلات تکمیلی این رشته در استان کاملا احساس می‌شد، تا این‌که موافقت‌های اولیه صورت گرفت و دانشکده علوم قرآنی تبریز از مهر ماه سال آینده در مقطع کارشناسی ارشد از طریق کنکور سراسری دانشجو جذب می کند.

 


وی با بیان این‎‌که به دنبال پذیرش دانشجویان علوم و معارف قرآنی در مقطع دکتری خواهیم بود، خاطرنشان کرد: هزینه‌های مجموعه دانشکده باید توسط وزارت علوم تامین شود ولی کارهای مقدماتی دانشکده با مساعدت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، نماینده ولی فقیه در سازمان و ریاست محترم دانشگاه علوم قرآنی انجام گرفته است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در هر گرایشی بیش از 8 دانشجو پذیرش نخواهد شد، گفت: دانشکده قرآنی تازه تأسیس تبریز از طریق کنکور سراسری در رشته های تفسیر قرآن، مدیریت در قرآن، اقتصاد در قرآن، سیاست در قرآن از مهر سال آینده دانشجو پذیرش می کند.

 


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که یکی از اهداف برنامه‌های آموزشی پژوهش محور این مرکز تولید پژوهش های قرآنی خواهد بود، گفت: در سال 74 در حدود 2 میلیارد تومان برای ساختمان مجموعه مفاخر هزینه صرف شده و تلاش می شود ضمن حفظ کاربری و فضای سبز پارک طوبی، از ساختمان این پارک برای فضای آموزشی استفاده کنیم.

 


وی در پایان با انتقاد از این‌که اعتبار مصوب دانشکده علوم قرآنی تبریز در دولت گذشته تخصیص نیافت، افزود: با توجه به ظرفیت‌های تبریز در زمینه علوم قرآنی و سابقه شهر اولین‌ها، در دولت گذشته 5/1 میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر هیأت دولت به استان برای این منظور مصوب شده بود، اما ریالی تخصیص نیافت./935/پ202/ب4

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
زهرا گنجی
France
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰
سلام
خیلی خوب میشه کسانی که شرایط خاصی دارند مثلا مربی و فعال قرآنی هستند بدون کنکور جذب بشن ،بنده از فعالان قرآنی و مربی تجوید تخصصی با ۲۰ سال سابقه تدریس هستم و علاقه بسیار زیادی به علوم قرآنی دارم .
0
0
مریم سلیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۱
سلام وقت بخیر لطفا بفرمایید زمان پذیرش دانشجوی مقطع دکتری دقیقا کی هست ؟
0
0