۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۳۴۳۶۰
آیت الله دری نجف آبادی:

دانشجویان از عظمت شهدا، انقلاب و امام دفاع کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اراک با اشاره به 27 آذر ماه، روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: امیدوارم 27 آذر روز تعامل و همکاری بیشتر این دو بال و دو شمشیر نظام اسلامی باشد، تا با تمام توان و قدرت خود برای خدمت گذاری به ملت شریف ایران از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
نماز جمعه اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، آیت الله قربانعلی نجف آبادی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با توصیه و دعوت همگان بر تقوای الهی چنین اظهار داشت: از آنجایی که در دهه دوم ماه صفر المظفر و در آستانه اربعین اباعبدالله الحسین (ع) قرار گرفته ایم، انشالله با برگزاری هر چه با شکوهتر عزاداری ها و سوگواری ها، هر کجا که هستیم دل هایمان حسینی باشد و در مدار سیدالشهدا اباعبدالله الحسین (ع) قرار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: از کیلومترها راه نیز می توان در مدار امام حسین و اهل بیت(ع) قرار گرفت و حرکت کرد و ما باید اساس را بر این باور بنا کنیم که قلب هایمان نورانی به نور اهل بیت (ع) قرار گیرد و قلب هایمان پاک باشد.

امام جمعه اراک در ادامه به روز 16 آذر سال 1332 اشاره کرد و گفت: در آن ایام نیکسون معاون رییس جمهور وقت آمریکا بعد از کودتای 28 مرداد خود را به ایران رساند و این موضوع مزید بر علت شد تا دانشجویان دانشگاه تهران بر علیه نیکسون و دخالت های دولت آمریکا در ایران و کمک رسانی آنها به رژیم شاه و ساواک و ... دست به تظاهرات بزنند و در این بین 3 تن از این دانشجویان توسط نیروهای مزدور و مواجب بگیر رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

وی افزود: روز 16 آذر از این سبب روز دانشجو نامگذاری شد، بدین خاطر که دانشجویان این مرز و بوم 60 سال قبل خطر آمریکا و دخالت های آنها را در منطقه و کشورهای اسلامی احساس کرده بودند و با آگاهی خود می خواستند از دخالت ها و به غارت بردن تمامی ارزش های این مرز و بوم مقدس جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: بنابراین این روز دانشجو را باید با همان متد و کیفیت سابق خود دانشگاهیان و دانشجویان ادامه دهند و این را بدانند که با این کار از استقلال و عظمت کشورشان پاسداری می کنند.

آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: آمریکایی ها همیشه ذات خبیث خود را نشان داده اند و می توان در مذاکرات 5+1 بازی های کثیف سیاست هایشان و همچنین تامین رضایت رژیم اشغالگر اسراییل و عربستان را به وضوح در این موضوع دریافت.

وی افزود: در 6 ماه گذشته به خاطر قانون شکنی و خیانت سعودی ها، کاهش 30 الی 40 درصدی قیمت نفت را به نفع غربی ها شاهد بوده ایم که این نیز برای تحت فشار قرار دادن کشورهای اسلامی بالاخص ایران اسلامی صورت پذیرفت.

امام جمعه اراک در ادامه به 27 آذر ماه، روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: امیدوارم 27 آذر روز تعامل و همکاری بیشتر این دو بال و دو شمشیر نظام اسلامی باشد، تا با تمام توان و قدرت خود برای خدمت گذاری به ملت شریف ایران از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی ادامه داد: بحمدالله امروز به برکت خون شهدا و انقلاب و امام راحل و روحانیت و دانشگاه ها، جای دارد تا دانشگاهیان و حوزویان دست در دست هم نهاده و با وحدت کلمه، وحدت ملی و انسجام ملی و استقلال کشور پاک اسلامی مان را بیشتر از پیش تقویت کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با توجه به هفته پژوهش و فناوری که در پیش است افزود: جای شکر است که امروز در استان مرکزی بیش از 3 هزار طلبه، 120 هزار دانشجو، 40 هزار دانش آموز و 3 هزار واحد صنعتی در استان وجود دارد، که این ارگانها و دستگاهها با سرلوحه قرار دادن اقدامات تحقیقاتی می توانند عامل بسزایی در پیشرفت و خود اتکایی استان داشته باشند.

وی همچنین افزود: دانشگاهیان و مدارس استان و کشور نیز نباید به محفوظات بسنده کنند و این محفوطات را با تبدیل به علم و دانش و فناوری، باعث پیشرفت و تکنولوژی گردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروز در استان مرکزی مردم ما از افزایش میزان ابتلا به سرطان، آلودگی هوا، ابتلا به ایدز رنج می برند، و جای دارد که مسؤولین با روی آوردن به انجام هر چه بیشتر کارهای تحقیقاتی و پژوهشی، تدبیر مناسب و قابل علاجی را ارائه دهند.

آیت الله دری نجف آبادی در پایان با اشاره به 11 آذر ماه و روز جهانی مبارزه با ایدز اظهار کرد: سالانه یک و نیم میلیون نفر گزارش قربانیان این بیماری مهلک هستند و بیش از 30 میلیون نفر در دنیا گرفتار این بیماری هستند و ما باید با آموزش روش های پیشگیری در سطح استان و کشور از گسترش و ابتلا به این بیماری جلوگیری به عمل بیاوریم./828/پ201/ب

ارسال نظرات