۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۳۴۴۱۳
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

گردآوری مجموعه ای صد جلدی از نقش مازندران در دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران از گردآوری مجموعه ای صد جلدی از نقش استان مازندران در دفاع مقدس خبرداد.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، امروز در جلسه ستاد برگزاری همایش بزرگ یادیاران با محوریت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل که در فرمانداری آمل برگزارشد با بیان این که از سال 59 تا سال 63 پانصد نفر از اشرار در داخل جنگل های شمال و با پشتیبانی پنج هزارنفری تلاش داشتند کشور ایران را نابود کنند، گفت: بزرگ ترین واکنش ضد انقلاب حمله به شهر آمل بود که خیانت های زیادی در کل کشور صورت دادند.

 

وی افزود: بعد از این سال ها سپاه با همکاری ارتش و حمایت های مردمی با احداث قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) با بیش از پنج هزارنیرو، احداث پنجاه پایگاه در داخل های جنگل ها و پانصد پایگاه اطلاعاتی روستایی محور یک میلیون و هشتصد هکتاری جنگل شمال را در اختیار خود گرفتند.

 

ملکی با بیان این که ما نباید به سادگی از کنار این مسائل عبور کنیم، تصریح کرد: حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل آن قدر مهم بود که حضرت امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از آن به نیکی یاد کردند  که ما هنوز نتوانستیم عمق این حماسه بزرگ را برای آحاد مردم تبیین کنیم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره خاطرات یاد یاران جمع آوری خاطرات مدافعان جنگل است که با فراخوانی در کشور انجام شده و تاکنون 364 اثر به این جشنواره رسیده که 80 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شده و در کتابی تحت عنوان جشنواره خاطرات مدافعان جنگل در سال 94 به چاپ می رسد.

 

وی با اشاره به این که با همکاری خوب استانداری، سپاه و سایر دستگاه ها نقش استان مازندران در دفاع مقدس در بیست سرفصل و صد جلد کتاب به چاپ می رسد، گفت: یک سرفصل این مجموعه اختصاص به حماسه جنگل دارد که 150 پژوهشگر مشغول جمع آوری اطلاعات هستند.

 

سردار ملکی افزود: در روز جشنواره سه کتاب از خاطرات مدافعان جنگل رونمایی می شود و دو کتاب دیگر نیز در سال 94 منتشر خواهد شد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با تاکید بر این که بزرگداشت  حماسه اسلامی ششم بهمن آمل باید به صورت ملی برگزار شود تا سراسر ایران اسلامی حماسه مردم این شهر را به خوبی بشناسند، گفت: با احتساب شهدای حماسه آمل در استان مازندران 135 شهید جنگل وجود دارد.

 

وی با بیان این که همایش بزرگ یاد یاران با سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، بیان داشت: در این مراسم حاج صادق آهنگران به مداحی می پردازد که در روز پنجم بهمن در سالن همایش های اریکه آریایی همراه با برپایی نمایشگاه ویژه صورت می گیرد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات