۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۳۴۴۷۲
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

فعالیت های قرآنی نمادی از فعالیت های ارزشمند فرهنگی و اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: قرآن بزرگترین گنجینه دنیا و فلب مومنان است که خداوند به آنها عطا کرده است و فعالیت های قرآنی نمادی از فعالیت های ارزشمند فرهنگی و اسلامی می باشد و امروز شاهد آن هستیم که اکثر مردم جامعه در راستای اهداف قرآن قدم برمی دارند.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز در اختتامیه مرحله استانی سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: 27 هزار نفر در سطح شهرستان های استان مرکزی برای شرکت در مسابقات قرآنی ثبت نام به عمل آوردند که از این تعداد 21 هزار نفر در مسابقات شهرستانی شرکت کردند که نهایتا 378 نفر از نفرات برگزیده شهرستان های استان مرکزی با همت و پشتکار و تلاش مسؤولان انتخاب شدند به مسابقات استانی راه پیدا کردند.


آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: قرآن بزرگترین گنجینه دنیا و فلب مومنان است که خداوند به آنها عطا کرده است و فعالیت های قرآنی نمادی از فعالیت های ارزشمند فرهنگی و اسلامی است و امروز شاهد آن هستیم که اکثر مردم جامعه در راستای اهداف قرآن قدم برمی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تلاوت قرآن علم، هنر و مهارت است و استان مرکزی از ظرفیت‌های عظیمی در حوزه علوم قرآنی برخوردارست و باید در راستای استفاده و بالفعل کردن آن همت و تلاش بیشتری داشت.


وی بیان داشت: تلاوت قرآن و قدم گذاشتن در این راه یک رسالت است و یکی از مولفه های مهم این رسالت اخلاص در عمل است و در مسابقات قرآنی و معارف دینی برنده کسانی هستند که خالصانه و برای خداوند تلاش می کنند.


آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: تربیت انسان صالح از دستاورد های قرآن کریم است و کلام قرآن جان آدمی را نورانی می سازد و همه باید در راه و مسیر درس های کلام نورانی وحی قدم برداریم و همواره تلاش کنیم.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: طی چندسال اخیر تحولات چشمگیری در حوزه علوم قرآنی در استان مرکزی به وجود آمده است، اما این مقدار کافی نیست و همه باید تلاش کنیم تا طی 10 سال آینده این استان مرکزی به یکی از پایگاه‌های بزرگ کشور در حوزه تربیت نخبگان علوم قرآنی تبدیل شود.


وی اظهار کرد: استان مرکزی استان امام راحل و مهد معجزه بزرگ قرآن مرحوم کربلایی کاظم ساروقی است و این می‌طلبد توجه بیشتری به این استان صورت گیرد.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: توسعه و پیشرفت در ساخت دانشکده‌های علوم قرآنی در استان مرکزی باید به وجود آید و امیدواریم در آینده شاهد احداث دانشکده‌های علوم قرآنی در شهرستان اراک باشیم. /842/پ202/ب

ارسال نظرات