۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۳۴۶۱۴
آیت الله دری نجف آبادی در جمع دانشجویان طلاب؛

مبنای تربیت در جامعه اسلامی تأسی به سیره اهل‌ بیت و پیروی از دستورات قرآن است

خبرگزاری رسا- آیت الله دری نجف آبادی خطاب به دانشجویان طلاب ممتاز و نخبگان دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد مقدس گفت: شما باید در تمام زندگانی از امام رضا(ع) کمک بخواهید و در طول عمر خود نسبت به گناه حساس باشید زیرا این گناه است که تمام زحمات را بر باد می دهد و دانشجویان و طلاب باید در دوره تحصیلی خود نسبت به کتابت و مکالمات زبانی حساس باشید.
آيت‌الله قربانعلي دري نجف آبادي، نماينده ولي فقيه در استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز در جمع دانشجویان طلاب ممتاز و نخبگان دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد مقدس گفت: مبنای تربیت در یک جامعه اسلامی تأسی به سیره ائمه اطهار(ع) و پیروی از دستورات قرآن کریم است و اگر جامعه ای در این راستا موفق عمل کند به‌ طور قطع در همه عرصه‌ها موفق خواهد بود.



وی افزود: اسرائیل تحت فرمان بی‌چون و چرای آمریکا است و تمامی اقدامات جنایتکارانه آمریکا و اسرائیل از گذشته تا به امروز به مبانی اعتقادی، سیاسی و فرهنگی آنها برمی‌گردد.



نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: آمریکا و اسرائیل تنها برای خودشان اصالت قدرت و ثروت قائلند و انسانیت و هدف اصلی از خلقت انسان را فراموش کرده‌اند.



آیت الله دری نجف آبادی خطاب به دانشجویان طلاب ممتاز و نخبگان دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد مقدس گفت: شما باید در تمام زندگانی از امام رضا(ع) کمک بخواهید و در طول عمر خود نسبت به گناه حساس باشید زیرا این گناه است که تمام زحمات را بر باد می دهد و دانشجویان و طلاب باید در دوره تحصیلی خود نسبت به کتابت و مکالمات زبانی حساس باشید.



وی بیان داشت:خداوند بر ملت شریف ایران منت نهاد و در اوخر قرن 14 و امام خمینی(ره) را به‌عنوان رهبر به ما هدیه کرد.



نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام خمینی(ره) در دوران حیات نورانی خویش از هر لحاظ انسان کاملی بود و در حوزه علمیه کلاس درس اخلاق و تفسیر برگزار می‌کردند و اساتیدی که از محضر ایشان کسب فیض می‌کردند از تحولی عظیمی که در آن ها ایجاد می شد همواره سخن می گفتند و امام(ره) تحول عظیمی در جهان اسلام و جهان بشریت به وجود آورد.



آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: امام خمینی(ره) پیش از جهاد اصغر، جهاد اکبر را هم در خودش و هم در شاگردانش آغاز کردند، از این رو شاگردان امام منشأ آثار بزرگی در جامعه شدند و آیت‌الله خامنه‌ای و شهید مطهری از جمله افرادی بودند که تحت تأثیر نفس الهی، ولایی و ملکوتی امام قرار گرفتند.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه باید در تمامی سطوح بحث تربیت جدی گرفته شود افزود: جامعه به انسان‌های تربیت یافته که محصول دانشگاه ها و حوزه ها است، نیاز دارد و انسان های تربیت یافته منشأ خیر و برکت و تحول در جامعه هستند و اگر در عرصه تعلیم و ترییت پیشروی کنیم در همه زمینه های دیگر می توانیم به پیشرفت های لازم دست پیدا کنیم.


گفتنی است، دانشجویان طلاب ممتاز و نخبگان دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد مقدس در جهت آشنایی بیشتر با درس ها و برنامه های حوزه های علمیه به شهر اراک سفر کرده اند و در این راستا از مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بازدید به عمل آوردند. /842/پ202/ب6

ارسال نظرات