۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۳۴۷۷۹
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان مرکزی خبر داد؛

برگزاری جشنواره‌‌های قرآنی و دوره‌های تربیت معلم قرآن ویژه خانواده طلاب در اراک

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان مرکزی گفت: با مذاکرات و رایزنی های انجام شده با سازمان تبلیغات اسلامی در جهت شناسایی و تربیت مربی قرآن کریم برای خانواده های طلاب، جشنواره‌های قرآنی و دوره‌های تربیت معلم روخوانی و تربیت اساتید در اراک برگزار می‌شود.
قرآن کريم

حجت‌الاسلام قنبرعلی خادمی، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، گفت: مرکز خدمات حوزه های علمیه به امر مبارک مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأسیس شد و این مراکز خدماتی به عموم طلاب، روحانیان و خانواده آنان، اعم از ایرانی و غیر ایرانی، برادران و خواهران و همچنین دانش‌پژوهان شیعه و سنی ارائه می‌دهد.



مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان مرکزی در ادامه افزود: با مذاکرات و رایزنی‌های انجام شده با سازمان تبلیغات اسلامی در جهت شناسایی و تربیت مربی قرآن کریم برای خانواده‌های طلاب، جشنواره‌های قرآنی و دو دوره از دوره‌های تربیت معلم روخوانی و تربیت اساتید در اراک برگزار می‌شود.



وی تصریح کرد: اگر تمام خانواده های طلاب بتوانند آموش های قرآنی را کسب کنند، بستری فراهم می شود تا طلاب و خانواده های روحانیان در محل زندگی خود و در سطع جامعه در راستای آموزش همگانی قرآن کریم قدم بردارند و کمک شایانی به علاقه مندان قرآن کریم کنند.


حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: دوره‌ها طبق ضوابط و دستورالعمل‌های دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان تا پایان سال برگزار می‌شود و حداقل شرکت‌کنندگان هر دوره 15 نفر و حداکثر 25 نفر است و ثبت‌نام شرکت کنندگان بر عهده مرکز خدمات است.

 

وی گفت: حق‌الزحمه مدرسین دوره‌ها، آزمون‌های ورودی و پایانی و عوامل اجرایی از طرف مرکز خدمات پرداخت و هزینه تهیه متون آموزشی دوره‌ها بر عهده شرکت کنندگان است.



حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر این‌که جشنواره قرآنی ویژه خانواده روحانیان دو نفر به بالا است، افزود: مبنای جشنواره قرآنی خانواده روحانیان سوره مبارکه ملک و در رشته‌های قرائت، حفظ، ترجمه خواهد بود.



وی در ادامه خاطرنشان کرد: ثبت‌نام جشنواره‌های قرآنی در سراسر استان مرکزی در محل ادارات تبلیغات اسلامی هر شهر انجام می‌پذیرد و ناظر دوره‌ها مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و دارالقرآن الکریم است./842/ت302/ب6

ارسال نظرات