۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۲۳۵۲۴۵
کارشناس عرصه رسانه:

شعار نه‌شرقی نه‌غربی انقلاب هنوز پا برجاست

خبرگزاری رسا ـ استاد مدیریت رسانه دانشگاه تبریز گفت: رسانه موضوعی فراگیر است که دشمن بر آن سرمایه گذاری کرده تا شاید بتواند بر پیکره جمهوری اسلامی و تشیع ضربه وارد کند.
جنگ نرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رسول ابراهیمی، استاد دانشگاه تبریز شب گذشته در جمع بسیجیان شهرستان هشترود با بیان این‌که دشمن در جنگ نرم از رسانه‌های مختلف گروهی و ماهواره‌ای بهره می جوید، اظهار داشت: رسانه موضوعی فراگیر است که دشمن بر آن سرمایه گذاری کرده تا شاید بتواند بر پیکره جمهوری اسلامی و تشیع ضربه وارد کند.

 


وی ادامه داد: کسانی که دوران انقلاب و بعد از آن را درک کرده اند، می دانند که دو بلوک شرق و غرب هر یک طرفدار نظام های کمونیستی و سرمایه داری بودند. با تجزیه شوروی سابق، آمریکا خود را حاکم و قلدر منطقه معرفی کرد، اما امام خمینی(ره) با گفتمان الهی به مقابله با این کشور برخاست و تمام نقشه های آن ها را نقش برآب کرد.

 


ابراهیمی با تأکید بر این‌که شعار نه‌شرقی نه‌غربی انقلاب هنوز پا برجاست، خاطرنشان کرد: تا زمانی که ملت ایران از ولایت فقیه اطاعت کند، دشمنان نمی تواند تسلط یابند، چنانکه پس از 35 سال به این نتیجه رسیده که تنها راه ضربه به نظام اسلامی و براندازی انقلاب جدایی افکنی میان امت با ولایت است.

 


این استاد حوزه مدیریت رسانه با بیان این‌که دشمنان برای تحقق این هدف تهاجم فرهنگی و جنگی تمام عیار آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: دشمنان در طول هشت سال دفاع مقدس با تمام تجهیزات علیه جمهوری اسلامی حمله کردند و وقتی به نتیجه نرسیدند، جنگ نرم را به راه انداختند، جنگی که تلفاتش به مراتب گسترده‌تر از جنگ نظامی خواهد بود.

 


وی با بیان این‌که دشمن در عرصه جنگ نرم از ابزارهای مختلفی مانند اینترنت و ماهواره علیه آداب، سنن و عقاید مردم ایران حمله می کند، افزود: باید دانست که قدرت نرم توانایی تأثیرگذاری بر دیگران برای کسب نتایج مطلوب از طریق جذابیت به جای اجبار یا تطمیع است.

 


ابراهیمی خواستار باور این تهاجم گسترده فرهنگی علیه مکتب شیعه و مقدسات ملت ایران از سوی رسانه‌های غربی شد و گفت: هنوز عده‌ای تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را توهم می‌دانند، این در حالی است که یکی از ابعاد فتنه 88 از نمونه‌های عینی و بارز جنگ نرم دشمن برای براندازی نظام اسلامی ایران بوده است.

 


این استاد حوزه مدیریت رسانه با تأکید بر نقش رسانه‌ها در عصر حاضر گفت: در جنگ نرم صحبت از موشک، اسلحه و هواپیما نیست، بلکه صحبت از ماهواره، اینترنت، روزنامه، خبرگزاری، کتاب، فیلم، سینماست، طبیعی است که سربازان جنگ نرم نیز دیگر ژنرال ها، افسرها و نظامی ها نیستند بلکه روزنامه نگارها، سینماگرها، هنرمندان و فعالان امور رسانه ها هستند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات