۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۳۵۴۰۵
کارشناس مسائل مذهبی:

طرح صالحین یک نظام تربیتی کامل است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی با بیان این‌که طرح صالحین یک نظام تربیتی کامل است، گفت: طرح صالحین با محوریت روحانیت توانست برنامه ای منظم و دقیق برای تربیت جوانان و نوجوانان طرح ریزی کند.
صالحين

احسان گل محمدی ظهوری کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با مطرح کردن این سوال که وقتی فردی یک مشکل پزشکی پیدا می کند دنبال دکتر حاذق می گردد اما چرا برخی از افراد در حل مشکلات دینی شان اینقدر میسر نیستند، گفت: در گذشته هر محله یک روحانی داشت که راز دار مردم بود اما الان این موضوع کمرنگ شده است.

 

این استاد طرح شجره طیبه صالحین، با بیان این‌که طرح صالحین یک نظام تربیتی کامل است، تصریح کرد: پیش از اجرای طرح صالحین بسیاری از روحانیان و طلبه‌هایی که قصد فعالیت های آموزشی و تربیتی داشتند با مشکلات فراوانی مواجه بودند که پس از مدتی فعالیت آموزشی شان متوقف می‌شد اما صالحین توانست برنامه ای منظم و دقیق برای تربیت جوانان و نوجوانان آماده کند که روحانیت در آن نقش بسزایی دارد.

 

وی در ادامه افزود: در برخی از محافل مذهبی به دلایل مختلف نماز اول وقت به تاخیر می افتد، یادمان نرود که نماز مهم ترین موضوع است؛ برخی از بزرگان نقل کردند که اگر نماز اول وقت خواندید به مقامات عالی دنیوی و اخروی نرسیدید ما را لعنت کنید.


 

گل محمدی ظهوری در خاتمه با بیان این‌که روحانیان هر محله برای حل مشکلات محلات خود پیشقدم شوند عنوان کرد: چه ایرادی دارد با این وضع اقتصادی و اجتماعی روحانیان کفش آهنین بپوشند و وارد میدان شوند و برای حل مشکلات جوان به ویژه در زمینه ازدواج تلاش کنند./814/ت303/ب4

ارسال نظرات