۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۳۵۵۲۳
استاد حوزه علمیه قم:

حرکت در مسیر محبت اهل بیت نجات بخش انسان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرگروه عرفان جمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که حرکت در مسیر محبت اهل بیت(ع) نجات بخش انسان است، ادامه داد: اساس دیانت ما همین محبت به اهل بیت معصومین(ع) است که باید این محبت ها از سر عقل و درایت باشد.
استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، امروز در مراسم عزاداری اربعین حسینی که در آمل برگزار شد با بیان این که انسان باید اهتمام والایی در مسیر بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) داشته باشد، گفت: انوار ولایت در چنین روزهای ارزنده ای تابناک است که باید بهره گیری والایی از آن داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که محبت به اهل بیت معصومین(ع) به صورت فراوان در قرآن کریم آمده است، بیان داشت: قراردادن محبت به اهل بیت(ع) در زندگی می تواند ما را به تعالی و سعادت نزدیک کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که انبیای الهی در مسیر اجرای دستورات خداوند منان گام برداشته و چیزی از مردم نخواستند، افزود: رسول اکرم نیز به عنوان خاتم الانبیا همین منطق ارزنده را داشته است.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که منطق انبیای الهی در این راستا بوده است که اجر خود را از خداوند منان می گیریم، ادامه داد: دستور حضرت حق به پیامبر است که به مردم بگویید محبت اهل بیت(ع) را در دل داشته باشیم.

 

مدیرگروه عرفان جمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به این که اگر محبت اهل بیت(ع) را در وجود خود قرار دهیم به کمال دست پیدا می کنیم، گفت: کسی که محبت این بزرگواران را در وجود خود پروش دهد می تواند به تقرب الی الله و سعادت و رستگاری برسد.

 

وی با بیان این که ما به محبت اهل بیت(ع) نیازمند هستیم که این امر ارزنده ثمرات گرانقدری برای خود ما دارد، ادامه داد: آن امر حسنه ای که در روز قیامت انسان را نجات می دهد محبت به اهل بیت(ع) است که به درد خودمان می خورد.

 

استاد حوزه علمیه قم، افزود: هرکسی که بغض اهل بیت معصومین(ع) را در وجود خود داشته باشد نمی تواند به جایی رسیده و راهی جهنم می شود.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با تاکید بر این که حب و بغض اهل بیت(ع) است که کمال انسان را مشخص می کند، گفت: هرکسی که محبت به اهل بیت(ع) داشته باشد با این بزرگواران محشور شده و از جایگاه ارزنده و والایی برخوردار است.

 

مدیرگروه عرفان جمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که حرکت در مسیر محبت اهل بیت(ع) نجات بخش انسان است، ادامه داد: اساس دیانت ما همین محبت به اهل بیت معصومین(ع) است که باید این محبت ها از سر عقل و درایت باشد.

 

وی افزود: هر چه را که خداوند منان می پسندد ما هم باید بپسندیم و کسی را که حضرت حق دشمن می دارد ما هم باید این امر را در پیش گیریم و انسان می خواهد به هر جایی برسد باید در مسیر تقرب الی الله حرکت کند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات