۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۲۳۵۷۷۶

مراسم اختتامیه سی و هفتمین مسابقات قرآنی شهرستان اراک برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه سی و هفتمین مسابقات قرآنی شهرستان اراک شب گذشته با حضور 12 هزار حافظ و قاری قرآن برگزار شد.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، حجت الاسلام حسین دلاوری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک شب گذشته در مراسم اختتامیه سی و هفتمین مسابقات قرآنی شهرستان اراک گفت: شهر اراک دارای 600 هزار نفر جمعیت است و این در حالی است که شرکت کنندگان مسابقات قرآنی تنها 12هزار نفر بوده‌اند و در آینده باید به گونه ای فعالیت کنیم که شرکت کنندگان مسابقات قرآنی بالغ بر 100 هزار نفر بشود و این مهم تنها با کمک، همت، فرهنگ سازی شما عزیزان برگزیده مسابقات قرآنی رخ می‌دهد.


حجت الاسلام دلاوری اظهار داشت: عاشقان واقعی قرآن، کسانی هستند که شب‌ها قرآن را تلاوت می‌کنند و با آن مأنوس هستند و روزها، در صحنه زندگانی از آن الهام می‌گیرند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک افزود: در آموزه های دینی ما آمده است که قرآن را یاد بگیرید و بیاموزید، از این رو خواهش من از شما برگزیدگان قرآنی این است که با مساجد هماهنگ باشید و و جلسات قرآن کریم را برقرار کنید.

 

وی ادامه داد: امروز اختتامیه سی و هفتمین مسابقات قرآنی شهرستان اراک است و مطمئن باشید از فردا پرونده سی و هشتمین مسابقات قرآنی شهرستان اراک باز می شود.


حجت الاسلام دلاوری افزود: پس از برگزاری آزمون های مفاهیم تخصصی قرآن کریم یک هزار و 100 نفر به مرحله نهایی این دوره از رقابت ها راه یافتند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک : ترویج و گسترش رشته های مختلف قرآنی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان رویکرد اصلی اداره اوقاف شهرستان اراک است و تا کنون موفقیت‌های چشمگیری در این باره به دست آمده است.

 

در ادامه حجت الاسلام سعید عطااللهی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک در مراسم اختتامیه سی و هفتمین مسابقات قرآنی گفت: قرآن کتاب زندگی است و همچنین قرآن برنامه زندگی ما انسان ها را مشخص می‌کند و قرآن کتاب حقی است که هیچ باطلی در آن راه ندارد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک با تأکید بر این که قرائت قرآن، ذکر خداوند است، اظهار داشت با ذکر خدا دل‌ها آرام مى‌گیرد.

 

حجت الاسلام سعید عطااللهی گفت: حفظ و قرائت قرآن، موجب تقویت حافظه مى‌‌شود و در نتیجه در زندگى مسلمان تأثیر مى‌گذارد و موجب پیشرفت در کارهاى علمى او مى‌شود.

 

وی تأکید کرد: باید قرائت قرآن با صداى بلند، در مکان‌ها و زمان‌هاى مختلف و آهنگ خوش خوانده شود و همچنین قرائت قرآن مى‌تواند سبب تقویت دین و نظام اجتماعى مسلمانان شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک بیان کرد: هزینه سی و هفتمین مسابقات قرآنی شهرستان اراک بالغ بر 25میلیون تومان است که از این مبلغ حدود 10میلیون تومان در بخش جوایز به نفرات برتر مسابقات تقدیم شده است.

 

حجت الاسلام سعید عطااللهی افزود: فراخوان سی و هفتمین مسابقات قرآنی شهرستان اراک از اردیبهشت ماه جاری به همه مدارس و مؤسسه های آموزش قرآن کریم ارسال شد و  نزدیک به 12 هزار نفر در این مسابقه ها ثبت نام کردند.


وی در ادامه افزود: نفرات اول تا پنجم هر رشته این مسابقه به رقابت های استان مرکزی راه یافتند./842/پ202/ب6

ارسال نظرات