۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۳۵۸۶۵
حجت الاسلام فرحزاد مطرح کرد؛

جذب قلب ها از مهم ترین برکات صدقه در زندگی انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که صدقه قلب های را به یک دیگر نزدیک کرده و مهر و محبت را در جامعه افزایش می دهد، گفت: جذب قلب ها از مهم ترین برکات صدقه در زندگی انسان بوده و دعای خیر مردم را برای انسان با خود به دنبال دارد.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه و دانشگاه پیش از ظهر امروز در برنامه تلویزیونی سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان این که صدقه در یک معنا تمامی کارهایی که انسان برای رضایت خدا با زبانش، با رفتارش، با کردارش و با اموالش و یا با مشاوره فکری دیگران انجام می‌دهد صدقه می‌شود، گفت: صدقه عمر را طولانی کرده و بلاها را از انسان دور می‌کند و در اسلام هیچ صدقه ای بالاتر از کمک به نزدیکان وجود ندارد.

 

وی با بیان این که در میان صدقه ها صله ارحام از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: در اسلام صله رحم، کمک به نزدیکان و قرض الحسنه بیشتر از سایر صدقه های ارزشمند است و ثواب بسیار زیادی برای انسان به همراه می آورد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که انسان با صدقه می تواند شفای مریضانش را از خداوند در خواست کند، گفت: انسان تنها نباید برای ائمه و بزرگان دین صدقه داده و نذر کند بلکه انسان می تواند نذر کند که اگر خداوند مشکلاتشان را حل کرد با خرید یک هدیه یا هدیه دادن به زن و فرزندش دل آنها را شاد کند زیرا شاد کردن دل دیگران خود نوعی صدقه گرانبها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که صدقه می تواند گناهان کبیره انسان را پاک کند، تأکید کرد: با صدقه عبادت های رد شده انسان مقبول می شود.

 

وی با بیان این که انسان با صدقه قلب ها را به خود جذب کرده و محبوب دل می شود، ادامه داد: صدقه برای انسان دعای خیر مردم را به ارمغان می آورد موجب گره گشایی در کارهای انسان شده و از سوی دیگر صدقه کلید رسیدن به بهشت است و انسانی که صدقه می دهد و اهل بخشش است در روز قیامت با پیامبران و ائمه و اولیای الهی محشور می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که انسان با صدقه خود را در برابر لغزش ها و گناهان بیمه می کند، افزود: انسان با صدقه از سایر گناهان در امان بوده و خداوند به وسیله صدقه انسان را در صراط مستقیم قرار داده و مسیر درست را به او نشان می دهد و امدادهای غیبی در برابر لغزش ها و خطاها از انسان محافظت می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد یادآور شد: هرکس صدقه می دهد و اهل بخشش است خداوند حاجاتش را برآورده می کند و چنین شخصی در زندگی اخروی و دنیوی در برابر آسیب ها و خطاها در امان است و خداوند در زندگی دنیوی و در زندگی اخروی او را سر بلند و عزت مند می کند و از آن جایی که صدقه محدود به مال نیست انسان با زبانش با فکرش و با کردارش می تواند در راه خدا بهترین صدقه ها را پرداخت کند./837/پ202/ب6

ارسال نظرات