۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۳۵۸۶۶
آیت الله طبرسی:

اجتماع عظیم اربعین حسینی سبب حیرت جهانیان شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تلاش رسانه های غربی برای سانسور حضور با شکوه امت اسلامی در اربعین حسینی، گفت: اما نور حسینی بار دیگر بر جهان تابید و عزت پیروان اهل بیت(ع) را به دنیا نشان داد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اجتماع میلیونی امت اسلامی در اربعین حسینی، گفت: این حماسه عظیم بار دیگر افتخاری را برای شیعیان جهان رقم زد.

 

وی با بیان این که حضور میلیونی عاشقان امام حسین(ع) در کربلا بار دیگر عزت و شکوه اسلام ناب را به جهانیان نشان داد، افزود: عاشقان و دلدادگان حسینی با پای پیاده در مراسم اربعین حسینی حضور پیدا کردند که این نشانگر عزت و عظمت امام حسین(ع) و نهضت والای ایشان است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که امام حسین(ع) در دل های همگان نفوذ دارد، افزود: عشق والا به امام حسین(ع) نشانگر روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی گرانقدر این امام همام و یاران بزرگوارشان بوده است.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به هراس دشمنان اسلام از این حضور پرشور و گسترده، گفت: دشمنان نمی خواهند این عزت و عظمت مسلمانان را در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی نمایش دهند که در واقع دشمنان از این حضور گسترده هراسان هستند.

 

وی با بیان این که با اجتماع بزرگ عاشورایی دشمن به عظمت فرهنگ شیعه پی‌برد، افزود: عزت و اقتدار شیعه در جهان هر روز بیشتر می شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تلاش رسانه های غربی برای سانسور حضور با شکوه امت اسلامی در اربعین حسینی، گفت: اما نور حسینی بار دیگر بر جهان تابید و عزت پیروان اهل بیت(ع) را به دنیا نشان داد.

 

آیت الله طبرسی ادامه داد: علیرغم تلاش و برنامه ریزی رسانه ها غرب برای کمرنگ جلوه دادن مرامس اربعین حسینی اما شاهد بودیم بالاخره آنها مجبور شدند اعتراف کنند که مراسم اربعین امسال بزرگترین اجتماع جهانی امت اسلام بوده است.

 

وی با بیان این که این حضور گسترده پیروان اهل بیت(ع) اقدام فرهنگی اثرگذاری بود که در جهان بی همتا است، تصریح کرد: امروز اسلام ناب شیعی در جهان دارای جایگاهی اثرگذار است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت برنامه های دینی و فرهنگی در جامعه تأکید کرد و گفت: باید از برنامه هایی که زمینه توسعه فرهنگ دینی را فراهم می کند حمایت شود.

 

آیت الله طبرسی همچنین با تأکید براین که توجه به مباحث قرآنی در کشور باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های موجود را حل خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه نوعی اندیشه سازی بوده که باید سبب تعامل فرهنگ ها و ادیان باشد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات