۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۳۵۸۷۳
با موضوع بررسی تحولات جهان اسلام، فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو؛

همایش بررسی تحولات جهان اسلام برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بررسی تحولات جهان اسلام با موضوع بررسی تحولات جهان اسلام، فرصت ها و چالش های پیش رو، برگزار شد.
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در همایش بررسی تحولات جهان اسلام با موضوع بررسی تحولات جهان اسلام، فرصت ها و چالش های پیش رو، پیش از ظهر دوشنبه 24 آذرماه به مناسبت هفته پژوهش در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: فیلسوف آلمانی به نام هرشت در کتاب داشتن و بودن نظریه ای دارد و معتقد است که در گذشته انسان ها به دنبال بودن می گشتند، اما امروزه انسان ها به دنبال داشتن هستند.

 

وی افزود: انسان ها احساس می کنند که با داشتن کتاب های شاعران و فیلسوفان به کمال می رسند در حالی که همه شاعران و فیلسوفان در گذشته به بودن معتقد بودند.

 

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: همه جنگ و جدال ها برای داشتن است و ثروت انسان ها را از بودن دور کرده است.

 

ابراهیمی با اشاره به یکی از شاعران تاجیک که برای اعتراض نبود برق به مقامات شکایت کرده بود گفت: مقامات تاجیکی در جواب این شاعر می گویند که مگر فردوسی که شاهنامه را خلق کرد با نور برق شعر سرود.

 

وی ادامه داد: برای بودن نیاز به خلق گروه‌های تروریستی نیست و همین داشتن‌ها موجب شده که مشکلات امروز به وجود بیاید. انسان با داشتن تعریف می‌شود و نه با بودن و این اشتباهی است که متأسفانه در حوزه پژوهش هم ما به آن دچار شده‌ایم.

 

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات در حوزه پژوهش علاقه مند است که به سمت بودن برود، در حوزه روابط فرهنگی ما دو هدف داریم. نخستین هدف تأثیرگذاری و دومین هدف نتیجه تأثیرگذاری است، اگر هدف ما تأثیرگذاری باشد خود را فراموش کرده‌ایم، اما اگر هدف نتیجه تعاملات باشد باید تمام حواسمان متوجه اصلاح خودمان باشد.  

 

ابراهیمی در پایان گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این افتخار را دارد که در این رابطه کارهایی انجام داده از جمله انتشار 61 جلد تاریخ شفاهی است که از پژوهش‌های مهم سازمان است و از سفیران قبل و بعد سازمان در این پژوهش بهره برده‌ایم و کتاب فیروزه‌ای را نیز برای بررسی و مشخص کردن وضعیت فرهنگی کشور منتشر کرده‌ایم.  

 

گفتنی است، در ادامه این مراسم از سه مترجم خارجی برتر قرآن کریم تجلیل شد و از 26 اثر پژوهشی تقدیر به عمل آمد./818/پ202/ب4

ارسال نظرات