۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۲۳۵۹۲۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

سبک زندگی قرآنی مهم ترین نیاز امروز جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران با تأکید بر این که مفاهیم قرآنی باید در اعمال و رفتار روزانه ما نمایان شود، گفت: سبک زندگی قرآنی نیز باید برای جامعه ما به خوبی تبیین شود تا الگویی برای مردم کشورمان قرار گیرد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در ساری با اشاره به تشکیل شش کارگروه تخصصی برای تقویت فعالیت های شورای فرهنگ عمومی در استان، گفت: کتاب جامع شورای فرهنگ عمومی مازندران تدوین می شود.

 

وی افزود: از طریق این کارگروه ها می خواهیم مباحثی نظیر سبک زندگی اسلامی، مباحث گسترده دینی و عقیدتی، فرهنگی، علمی، ادبی و هنری را موشکافانه مورد بررسی قرار دهیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که نتایج کارگروه های استانی در قالب  کتاب سال شورای فرهنگ عمومی استان تدوین می شود، تصریح کرد: این کارگروه های شش گانه شامل کارگروه تقویت بنیان خانواده، مقابله با انقطاع فرهنگی، آمایش و برنامه ریزی، مشاهیر و مفاخر و کارگروه فرهنگ بومی تدوین شده است.

 

وی در ادامه با تاکید بر ساماندهی فعالیت های قرآنی در استان، گفت: اکنون جلسات تفسیر و قرائت قرآن در مازندران بصورت هدفمند برگزار نمی شود که با ورود در ساز و کارهای منسجم تعریف و تبیین شده از این اتفاق جلوگیری خواهیم کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که بانک اطلاعات و طرح جامع فعالیت های قرآنی استان باید تدوین شود، افزود: جایگاه فعالیت های قرآنی در جامعه باید مورد توجه و ترویج بیشتری باشد.

 

وی قرآن کریم را بهترین راه برای ارتباط با خداوند متعال دانست و گفت: این ارتباط اگرچه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی انجام می گیرد؛ اما دسترسی به کلمات خود خداوند، بسیار لذت بخش و اطمینان آور است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که کلام الهی درهای معرفت را به روی ما باز می کند، ادامه داد: قرآن کریم یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس برای کسب معارف الهی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بر ضرورت انس و الفت بیشتر با کلام الهی تأکید کرد و گفت: مفاهیم قرآن جزء کاربردی ترین موضوعات در زندگی انسان است.

 

وی با تأکید بر این که مفاهیم قرآنی باید در اعمال و رفتار روزانه ما نمایان شود، ادامه داد: علاوه بر این سبک زندگی قرآنی نیز باید برای جامعه ما به خوبی تبیین شود تا الگویی برای مردم کشورمان قرار گیرد.

 

مدیر کل ارشاد مازندران بر استفاده صحیح و بهره‌گیری هرچه ارزشمندتر از مفاهیم قرآنی تاکید کرد و بیان داشت: باید با برنامه‌ریزی مدون از مفاهیم ارزشمند قرآنی در قالب کلاس‌های قرآن، محافل قرآن، قرائت قرآن و فهم قرآن در جامعه بهره‌گیری کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده بهره‌گیری از فهم قرآنی را از مهم‌ترین بخش‌های کاربرد قرآن در زندگی روزمره و اجتماعی انسان‌ها دانست و گفت: قرآن کتاب کامل و جامع برای بشریت است که باید بصیرت و فهم خودمان را نسبت به آن بیشتر و آن را تکریم کنیم.

 

مدیر کل ارشاد مازندران با بیان این که قرآن معیار خوبی برای تشخیص گفتمانحق و باطل است، افزود: قرآن مکتب و فرهنگ عاشورا را زنده نگه داشته است و باید به فهم و درک قرآنی توجه بیشتری داشته باشیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به نگاه ویژه حضرت امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خود به جایگاه قرآن و عترت، ترویج این مسأله را بسیار ضروری خواند و گفت: با وجود شورای گسترش فعالیت های قرآنی تمامی فعالیت های قرآنی در کشور با ساز و کار دقیق و به صورت منسجم صورت خواهد گرفت و ما توانسته ایم در استان مازندران این مهم را به حول و قوه الهی تدبیر کرده و به نحو شایسته ای ادامه دهیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات