۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۳۵۹۵۵

کتابخانه‌ حوزه های علمیه آذرشهر تجهیز می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از اختصاص 120 میلیون ریال کتاب کتابخانه های حوزه های علمیه شهرستان آذرشهر خبر داد.
کتابخانه هاي کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی آذرشهر با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی در ترویج فرهنگ عمومی جامعه اظهار داشت: 120 میلیون ریال کتاب به کتابخانه های عمومی و حوزه های علمیه شهرستان آذرشهر اختصاص یافته است.

 

صفی پور آذرشهر را زادگاه علمای بزرگی همانند شهید محراب آیت الله سید اسدالله مدنی و شهید آیت الله شیخ حسین غفاری دانست و خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ اصیل اسلامی این شهرستان آثار و برکات آنان است.

 

وی با تأکید بر این‌که مساجد و منابر مرکز و منابع فرهنگ عمومی اسلامی، دینی و اجتماعی جامعه است، گفت: در مساجد استان آذربایجان شرقی 800 کانون فرهنگی و هنری تشکیل یافته است، تعدادی از این مراکز به صورت تخصصی فعالیت دارند.

 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: کانون های مساجد با رویکردهای دینی و فرهنگی و با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی می توانند در تبیین فرهنگ عمومی و آداب و سنن ارزشمند مردم نقش اساسی داشته باشند.

 

وی با بیان این‌که امسال برای تجهیز و انجام برنامه فرهنگی و هنری 12 میلیارد ریال اعتبار به کانون های مساجد استان اختصاص و پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: آثار و عملکرد فعالیت های فرهنگی در دراز مدت نتیجه می دهد و نگرش های فرهنگ عمومی باید با محوریت دین و اعتقاد و آموزه های مذهبی باشد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی فعالیت مهدهای قرآن و عترت درشهرستانهای مختلف استان را یکی از اقدامات مهم فرهنگ و ارشاد اسلامی بر شمرد و گفت: مهدهای قرآن در استان جوانان و نوجوانان را با فرهنگ قرآنی بیشتر آشنا کرده و آنان نیز تعلیم و تربیت قرآنی را یاد می گیرند.

 

همچنین حجت الاسلام محمود نورپور، امام جمعه آذرشهر  فرهنگ زندگی ائمه معصومان (ع) را فرهنگ عمومی و سبک زندگی فردی و اجتماعی شیعیان دانست و اظهار داشت: فرهنگ عمومی ساختار ارتباطات جامعه را تشکیل می دهد و رفتار، گفتار و نگرش های فردی و اجتماعی مردم در روابط اجتماعی و آداب سنن مذهبی و ملی فرهنگ عمومی را شکل می دهد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی آذرشهر نامگذاری فرزندان را از الگوها و معیارهای فرهنگ اصیل اسلامی و دینی برشمرد خاطرنشان کرد: نام هرکسی برایش شخصیت و ارزش اجتماعی می دهد و نباید در جامعه اسلامی با وجود این همه نام های زیبا و معنی دار، نام های غیرارزشی و بی معنی و بی مفهوم برای فرزندان انتخاب شود./935/پ203/ب4

ارسال نظرات