۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۳۶۰۵۹
آیت الله دری نجف آبادی:

دانشگاه باید در خدمت آرمان شهدا باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان این‌که دانشگاه باید در خدمت آرمان‌های شهدا باشد، گفت: دانشجو وظیفه دارد با علم آموزی و بصیرت در عرصه های مختلف انقلاب حاضر شده و پیرو اهداف انقلاب و ولایت فقیه حرکت کند و در خدمت نظام و انقلاب و شهدا باشد و در این راستا قدم بردارند.
آيت‌الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز در مراسم نخستین کنگره شهدای دانشجوی استان مرکزی گفت: یکی از اهداف کنگره شهدای دانشجو این است که ستارگان گمنام دانشجو را به همه مرم بشناساند و با الگو گرفتن از آنها فرهنگ جهاد و مقاومت اشاعه پیدا کند دانشجویان در دوران انقلاب اسلامی با تأسی از ائمه اطهار(ع) افتخارات فراوانی را برای کشور به دست آوردند که امروز در سایه این افتخارات به پیشرفت های قابل توجهی در بخش های مختلف دست یافته ایم.


آیت الله دری نجف آبادی بیان داشت: دانشگاه باید در خدمت آرمان شهدا باشد و همه باید در بخش‌های مختلف جامعه تلاش کنیم و باید برای نهادینه و محقق شدن این امر همه افراد در بخش های مختلف جامعه همت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: شهیدانی چون همت، زین الدین و سایر شهدای دانشجوی عزیز ما تمام هستی خود را تقدیم اسلام و ولایت کردند و همچنین بیشتر این شهدای بزرگوار جایگاه بلند علمی خود را در دانشگاه رها کردند و در جبهه کارهای بزرگی رقم زدند و در نهایت به افتخار عظیم شهادت رسیدند.

 

وی با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «دانشجویان افسران جنگ نرم هستند»، تصریح کرد: دانشجو وظیفه دارد با علم آموزی و بصیرت در عرصه های مختلف انقلاب حاضر شده و پیرو اهداف انقلاب و ولایت فقیه حرکت کند و در خدمت نظام و انقلاب و شهدا باشد و در این راستا قدم بردارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دانشجویان با پیروی از بیانات امام خمینی(ره) تا آخرین قطره خون جان خود پای تحقق بخشیدن به فرامین رهبرشان ایستادند و امروز باید این جانفشانی ها برای دانشجویان بازگو شود.

 

آیت الله دری نجف آبادی تأکید کرد: باید دانشگاه ولایی در کشور داشته باشیم و همچنین زمینه را به گونه‌ای فراهم کنیم تا دانشگاه در کنار مساجد و حسینه ها مکانی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و مسائل دینی بر پایه مبانی قرآنی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری فرمودند امروز دانشجویان افسران خط مقدم مبارزه با دشمن در جنگ نرم هستند، خاطرنشان کرد: وظیفه هر دانشجو دو چیز است یکی علم آموختن و بصیرت داشتن و دوم در سنگرها و عرصه های مختلف انقلاب حاضر بودن، دانشجو برای انجام بهتر این وظیفه باید ببیند که آنچه شاخص ما یعنی ولایت می‌فرمایند چه چیزی است و به دنبال همان حرکت کند تا از جامعه از انحراف مصون بماند.

 

وی در ادامه بیان داشت: دانشجویان باید بدانند که پاسداری از نظام جمهوری اسلامی مهم‌ترین وظیفه آنان است و باید در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی حرکت‌کنند. /842/پ202/ب6

ارسال نظرات