۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۳۶۱۰۷

خبرهای کوتاه از زائران پیاده امام هشتم

خبرگزاری رسا ـ ظرفیت اسکان و پذیرایی 3 هزار زائر پیاده حرم رضوی در نیشابور، حرکت بزرگترین کاروان پیاده بانوان از قدمگاه نیشابور و توزیع 10 هزار نقشه در پایگاه‌های اسکان زائرین پیاده سطح استان از عناوین خبرهای مربوط به زائران پیاده امام رضا(ع) است.
خبرهای کوتاه از زائران پیاده امام هشتم کاروان پياده روي زائران امام رضا(ع)

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام جعفر مهدوی خواه، مسؤول فرهنگی اداره اوقاف نیشابور با اشاره به این که سال گذشته به 15 هزار و 862  نفر از زائران پیاده حرم ‌‌مطهر رضوی خدمات اسکان و پذیرایی ارائه شد اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد کاروانهای پیاده در دهه آخر صفربا تدابیر صورت گرفته امسال به طور روزانه  ظرفیت اسکان و پذیرایی از سه هزار و صد زائر فراهم شده است.

 

وی افزود: بقاع متبرکه‌ی قدمگاه رضوی باظرفیت 600 نفر، فضل ابن شاذان 500 زائر،امامزاده سلطان حبیب(ع) حاجی آباد 400 نفر، امامزاده یحیی(ع) باغشن 300 نفر، امامزاده محمد و ابراهیم محروق(ع) 200 نفر، امامزاده محمد و عبدالله پارک شهید هاشمی نژاد 100نفر، مجتمع موقوفه‌ی جوادالائمه روستای علی آباد 800 نفرو مسجد اهل البیت با ظرفیت 200 نفر آمادگی کامل جهت خدمات رفاهی، اسکان و پذیرایی زائرین پیاده امام هشتم را به طور روزانه دارند.

 

حجت الاسلام مهدوی خواه ادامه داد: بقاع متبرکه ی نیشابور امسال هم مانند سال گذشته توفیق میزبانی زائرین پیاده امام رضا(ع) از شهرستان‌های کاشمر، خوشاب، جغتای و شهرهای جوین و حکم آباد را دارد.

 

وی افزود: زائرین علاوه بر استفاده ازخدمات رفاهی، اسکان وپذیرایی دربقاع متبرکه می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه استفاده کنند.

 

حرکت بزرگترین کاروان پیاده بانوان از قدمگاه نیشابور

حجت الاسلام جعفرمهدوی خواه، مسول فرهنگی اداره اوقاف نیشابور اظهار داشت: پایگاه‌های قدمگاه، امامزاده یحیی باغشن و امامزاده حبیب روستای حاجی آباد نیشابور به صورت شبانه روزآماده میزبانی از زائرین پیاده امام رضا(ع) است.

 

 وی در ادامه افزود: بزرگترین کاروان زائرین پیاده با جمعیتی بالغ بر 4500 نفر از بانوان نیشابور روز جمعه از قدمگاه به سمت حریم رضوی(ع) حرکت می کنند.

 

حجت الاسلام مهدوی خواه تاکید کرد: در حال حاظر کاروان‌هایی در پایگاه‌های شهرستان پس از اسکان و پذیرایی به سمت مشهد حرکت کردند و از روز پنج‌شنبه کاروان‌های خود شهرستان نیشابور راهی مشهد می شوند.

 

وی گفت: همچنین دو کاروان به تعداد 3 هزارو 700 نفر از نیشابور و روستاهای اطراف روز جمعه از قدمگاه به سمت مشهد حرکت می کنند.

 

وی گفت: نیروی انتظامی، تیپ 21 زرهی امام رضا(ع)، ناحیه مقاومت بسیج، اوقاف وامورخیریه، تبلیغات اسلامی، دانشکده علوم پزشکی، میراث فرهنگی، شهرداری ها، راه وشهرسازی، هلال احمر، صنعت، معدن و تجارت در تأمین امکانات مشارکت و بر روند امور زائران پیاده جهت ارائه خدمات نظارت می‌ کنند.

 

توزیع 10 هزار نقشه در پایگاه‌های اسکان زائرین پیاده سطح استان

10 هزار نقشه چاپ و در پایگاه‌ها و ایستگاه‌های اسکان با هدف خدمت رسانی و آگاهی زائرین پیاده توزیع شده است.

 

نقشه‌ها توسط روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با هدف مکان یابی و مسیریابی زائرین و مطلع کردن کاروان‌ها از مسافت، موقعیت جغرافیایی و امکانات رفاهی چاپ و در 30 پایگاه و بقاع متبرکه سطح استان توزیع شده است.

 

همچنین به طور متوسط روزانه بیش از 4 هزار پیامک در خصوص کاروانهای پیاده برای 400 مخاطب ارسال ‌می‌شود که مخاطبین عمدتا مسؤولان استان و شهرستان، مدیران اداره اوقاف و مدیران کاروان‌ها هستند.

 

گفتنی است این پیامک‌ها حاوی اخبار و اطلاعات کاروان‌ها جهت آمادگی بیشتر به منظورارائه خدمات به زائرین در پایگاه‌های مستقر استان است.

 

یک نذر ساده به نیابت از شهدا و مادران شهدا برای امام رضا(ع)

باشگاه خادمین معنوی امام رضا(ع)، به مناسبت ایام شهادت امام علی ابن موسی الرضا(ع) و به نیابت شهدا و مادران شهدایی که موفق به پابوسی حضرت رضا(ع) مشرف نشده اند، طرح «یک نذر ساده» را برگزار می کند.

 

مجید عسکری، رئیس هیأت امنای باشگاه خادمین معنوی امام رضا(ع) گفت: فراخوان طرح یک نذر ساده  با نیت اهدا نذورات برای زائرین پیاده به حرم حضرت رضا(ع) اعلام شده است.

 

وی افزود: علاقه مندان آن حضرت می توانند، نذورات نقدی خود را به شماره کارت 6037991899507028   نزد بانک ملی به نام کانون جوانان حریم رضوی و یا تحویل نذورات غیر نقدی شامل: 1- مغرپسته2-توت خشک3-مغربادام4- نخودچی و کشمش و خشکبار را تا 25 آذر ماه جاری به تمامی فرهنگ سراهای سطح شهر مشهد تحویل و در صورت تمایل در مراسم بسته بندی نذورات که پنج شنبه 27 آذر ماه ساعت 14 در نمازخانه فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار خواهد شد شرکت کنند.

 

عسکری افزود: علاقه مندان به حضور در مراسم بسته بندی نذورات می توانند عدد 14 را به سامانه پیامک 30003300009949 ارسال تا آخرین اخبار طرح یک نذر ساده برای ایشان ارسال شود.

 

رییس هیأت امنای کانون خادمین معنوی امام رضا(ع) یادآور شد: خادمی حضرت رضا(ع) و اهل بیت صرفا به پوشیدن لباس خدمت و حضور در بارگاه منور و نورانی آن عزیزان نیست و هر فرد در هر کجای این عالم که باشد می تواند نیت معنوی ای کند و در یک روز و یا هر روز خادم معنوی آن بزرگواران باشد./930/پ203/ب5

 

ارسال نظرات