۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۲۳۶۱۶۴
معاون تهذیب حوزه علمیه آمل:

بهره گیری از معارف قرآنی انسان را به زندگی مطلوب می رساند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که بهره گیری از معارف قرآنی انسان را به زندگی مطلوب می رساند، بیان داشت: تنها راه رسیدن به هدف و مطلوب در پیمودن صراط مستقیم و تبعیت از قرآن کریم است که می تواند ثمرات گرانقدری برای زندگی انسان داشته باشد.
معاون تهذيب حوزه علميه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عیسی نژاد، معاون تهذیب حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، روز گذشته در جمع طلاب این حوزه علمیه با بیان این که انسان باید در راستای نیل به کمالات معنوی و اخلاقی حرکت کند، گفت: این امور ارزنده می تواند سعادت بخش زندگی انسان بوده و او را به مقامات والایی برساند.


وی با اشاره به این که همه انسان ها در زندگی به دنبال جلب منفعت و دفع ضرر هستند، بیان داشت: عقل حکم می کند انسان برای رسیدن به هدف براساس قوانین واقعی عالم عمل کند.


استاد حوزه علمیه آمل، افزود: عقل حکم می کند نخستین واقعیت در عالم وجود خداوند متعال به عنوان واجب الوجود بوده که براساس دلایلی چون قانون علیت، نظم، قانون حرکت و دیگر امور حکم به واجب الوجود به عنوان مدیرعامل کل عالم هستی است.


حجت الاسلام عیسی نژاد با بیان این که عقل درک می کند حکمت خداوند منان اقتضاد دارد برای هدایت انسان ها ، پیامبران و راهنمایانی را بفرستد، تصریح کرد: عقل حکم می کند که پیامبر برای اثبات ادعای خود و صداقت خویش باید معجزه داشته باشد تا صادق از کاذب تشخیص داده شود.


معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که معجزه پیامبر گرامی اسلام قرآن بوده که ما باید معارف و تعالیم گرانقدر آن را در برنامه های زندگی خود قرار دهیم، گفت: تحدی، عدم تناقض در آیات و احکام قرآن، عدم تحریف قرآن و بی نظیر بودن این کتاب نورانی در تمامی علوم عالم از نشانه های معجزه بودن آن است.


وی با بیان این که بهره گیری از معارف قرآنی انسان را به زندگی مطلوب می رساند، بیان داشت: تنها راه رسیدن به هدف و مطلوب در پیمودن صراط مستقیم و تبعیت از قرآن کریم است که می تواند ثمرات گرانقدری برای زندگی انسان داشته باشد.


استاد حوزه علمیه آمل، ادامه داد: پیمودن صراط مستقیم با تفکر، تعلم، تعقل، ایمان و تصمیم ممکن می شود که انسان باید این امور ارزشمند را در خود نهادینه کرده و بتواند در مسیری نورانی و گرانقدر قدم بگذارد.


حجت الاسلام عیسی نژاد با تاکید بر این که حرکت در صراط مستقیم با انجام واجبات و ترک محرمات حاصل می شود که همانا عبادت خداوند منان است، گفت: انسان باید در انجام واجبات و مستحبات کوشا بوده و ترک محرمات و مکروهات را در حد توان در برنامه های زندگی داشته باشد.


معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که یکی از مهم ترین راه های رسیدن به هدف و مقصود اقامه نماز شب است، بیان داشت: برای توفیق به نماز شب و بیداری قبل از سحر باید به عامل کم خوردن توجه داشته باشیم که امام علی(ع) یکی از محورهای اساسی و مهم صفات متقین را کم خوردن ذکر کرده است.


وی در پایان، تصریح کرد: دو راه کار ریشه ای مهم طریق سعادت و تقرب به خداوند منان در اجتناب از پرخوری و اقامه نماز شب است که باید به نحوی ارزنده مورد توجه قرار گیرد./1314/پ202/ب6

ارسال نظرات