۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۳۶۲۲۵
رییس کمیسیون علمی راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام:

فضای مجازی فرصتی تاریخی برای نظام اسلامی محسوب می شود

خبرگزاری رسا ـ آقامحمدی، فضای مجازی را فرصتی تاریخی برای نظام اسلامی برشمرد و گفت: رسانه های مجازی، با شکستن مرزها، محدودیت نشر پیام ها را از بین برده و فرصتی مناسب جهت صدور انقلاب و ارزش ها به شمار می رود.
آقا محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی آقا محمدی، رییس کمیسیون علمی راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از ظهر امروز در سمینار بررسی تجربه ها و یافته های پژوهشی که در محل مؤسسه خدمات مشاوره ای جوانان آستان قدس برگزار شد، به اهمیت موضوع زیارت اشاره کرد و گفت: باید فضایی ایجاد کنیم تا همه ایران به امام رضا(ع) دسترسی داشته باشند چرا که این دسترسی و ارتباط باعث تغییرات اساسی در منحنی زندگی افراد می شود و جز در سایه ائمه این تغییرات امکان پذیر نیست.

 

آقا محمدی، گوشی های همراه و پیشرفت ارتباطات را ابزاری برای تسهیل مطالعه خواند و افزود: اگر اینگونه پیشرفت ها، تهدیدی برای کشور تلقی شود باید آن را به فرصت تبدیل کرد و از تمام ظرفیت های این فضا در جهت پیشرفت استفاده کرد چرا که فضای مجازی به علت وجود فراگیر تمامی نیازها، رسانه مطرح در آینده کشور محسوب می شود.

 

وی، حُسن فضای مجازی را، نبود مشکل در بیان مسائل خواند و گفت: باید سیستمی راه اندازی کنیم تا مردم بتوانند مشکل خود را بدون ترس و ایجاد مشکل بیان کنند و این فضا نیازمند یک بخش ارتباطات قوی است.

 

 ضرورت کاربردی سازی پژوهش ها

رییس کمیسیون علمی راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که تولیدات پژوهشی در کشور بسیار است، تصریح کرد: ما نیاز به تولید جدید نداریم، بلکه باید تولیدات گذشته را به شکلی جدید وارد رسانه مجازی و نیز به زبان روز ترجمه کنیم.

 

آقامحمدی در ادامه، اهمیت تکنولوزی و توسعه خطوط و ارتباطات را در هوشمند شدن جوامع خاطر نشان کرد و گفت: همه چیز هوشمند می شود و هر کس به تنهایی در عرصه های مختلف با کمک رسانه مجازی به یک متخصص تبدیل می شود؛ این یکی از ویژگی های اینترنت است که تکنولوژی را از انحصار خارج می کند.

 

فضای مجازی فرصتی تاریخی برای نظام اسلامی است

وی، فضای مجازی را مهمترین تحول در دوره کنونی و نیز بهترین فرصت تاریخی برای ایران برشمرد و ادامه داد:این فرصتی برای افراد مذهبی است چرا که برنامه های اسلامی زیادی وجود دارد که متاسفانه محدود به کشور ایران است؛ رسانه مجازی این محدودیت ها را از بین می برد و این ارزش ها  و پایه ها را تقویت و محکم می کند.

 

وی ادامه داد: در ادبیات رایج اقتصادی سه ثروت وجود دارد؛ ثروت طبیعی(نفت و غیره)، ثروت صنعت(صنایع) و ثروت ناشناخته(سرمایه انسانی)، که سهم ثروت ناملموس در کشور ما 12.5درصد و سهم ثروت های دیگر 55 درصد است که این سهم در دنیای پیشرفته،  در اثر ساختاردهی و اثر دهی 75 درصد سرمایه ناملموس و 25 درصد بقیه را شامل می شود؛ اگر این تناسب رعایت شود همه چیز اصلاح می شود و این اصلاح قطعا در سایه امامت و تعلیمات دین امکان پذیر است.

 

رییس کمیسیون علمی راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام، به موقعیت ممتاز پیش آمده برای کشور در عرصه رسانه مجازی اشاره کرد و یاداور شد: ما باید به فضای مجازی نگاه جدیدی داشته باشیم؛ این تهدید ظاهری را به فرصت تبدیل و بار  دیگر تهاجمی عمل کنیم؛ ماباید مانند امام(ره) در خط اسلام حرکت کنیم تا بتوانیم فضای جدید  را جهت دهی کنیم.

 

با افزایش خلاقیت و جذابیت از عادی شدن پروژه زیر سایه خورشید جلوگیری شود

بخشی، عضو هیأت علمی پژوهشگری جهاد دانشگاهی مشهد نیز در این سمینار پیشنهاد ها و راهکارهایی در بررسی طرح زیر سایه خورشید بیان کرد و افزود: اگر ارکان طرح زیر سایه خورشید مانند کاروان،مؤسسه،تشکل و مردم را در نظر بگیریم، در مورد هر یک نقد و راهکارهایی وجود دارد.

 

وی گفت: تشکل باید توجیه داشته باشد؛ پیشنهاد در این مورد، تشکیل جلسات مفصل تری است تا همگرایی بین بخش ها به وجود آید. همچنین برای هما هنگی بین کاروان، مؤسسه و تشکل باید ضوابط کلی در مؤسسه مطرح شود.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگری جهاد دانشگاهی مشهد، بر انتخاب نظام مند اعضای کاروان تاکید  کرد و افزود: آموزش، انتخاب و گزینش افراد بر اساس اهداف و مقتضیات کاروان،نقش مهمی در اجرای بهتر طرح زیر سایه خورشید دارند.

 

مدیر پروژه خورشید، به اهمیت عادی نشدن این طرح در سال های آینده اشاره  و تصریح کرد: همراه با این طرح، باید خلاقیت ها را افزایش داد تا از جذابیت ها ی آن کاسته نشود و همه گروه ها را در بر گیرد./930/پ201/ب5   

ارسال نظرات