۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۳۶۳۱۲
استاد حوزه علمیه قم:

دنیا محوری مانع تعالی و سعادت انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که دنیامحوری مانع تعالی و سعادت انسان می شود، گفت: انسان آن قدر به خود و دنیا مشغول می شود که توجهی به خداوند متعال ندارد که باید به درون خود سفر کنیم تا به پروردگار متعال برسیم.
حجت الاسلام يزدان پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، شب گذشته در مراسم عزاداری دهه آخر صفر که در آمل برگزار می شود با بیان این که انسان اگر قرب به خداوند منان را می خواهد نباید به سمت روی آوردن به گناهان برود، گفت: ایمان بسیار ارزنده و والا بوده که نجات بخش انسان است.


وی با اشاره به این که انسان باید به صورت دائم مراقب اعمال و رفتار خود باشد، افزود: انسانی که گناهان و بداخلاقی انجام می دهد باید بداند سرنوشت بدی در انتظار او  خواهد بود.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید از ظرفیت های ارزشمند دعا به درستی استفاده کند، تصریح کرد: روی آوردن به دعا سبب می شود تا حال خوشی به انسان دست  دهد که باید از این امر گرانقدر به درستی استفاده کنیم.


حجت الاسلام یزدان پناه با تاکید بر این که انسان باید در این سرای هستی خود را برای آخرت آماده کند، ادامه داد: انسان باید از هر فرصتی برای ارتباط با خداوند منان بهره گیری کند که می تواند نقشی ارزنده در سعادت و رستگاری او داشته باشد.


مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، افزود: نسبت انسان با خداوند منان همانند دریا و موج است که موجی از دریا برمی خیزد که فاصله ای هم با آب دریا ندارد و آن آب دریا هم موج را آفریده است.


وی با بیان این که خداوند متعال حقیقتی بی انتها است که انسان باید ارتباطی ارزنده با پروردگارش برقرار کند، گفت: حضرت حق در همه جا حاضر و ناظر بوده و همه محدودها را پر می کند که نامحدود است.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که پروردگار متعال در همه جا حضور دارد که انسان باید خدای خود را صدا بزند، افزود: ائمه معصومین(ع) نیز در این راستا فرمودند که فاصله ما با خداوند منان در یک آه است.


حجت الاسلام یزدان پناه، تصریح کرد: کسی که دعا کرده و حال خوشی به او دست می دهد متوجه خواهد شد که فاصله ای با پروردگار متعال ندارد که باید در مسیر تقرب حضرت حق گام برداریم.


مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که انسانی که خدا را دارد می تواند به همه چیز برسد، گفت: گاهی ما انسان ها بیگانه را در دل خود راه می دهیم که نباید این گونه باشد.


وی با اشاره به این که در انسان حجاب هایی وجود دارد که مانع تعالی و اوج او می شود، بیان داشت: حجاب هایی در انسان وجود دارد که اعمال ما سبب تحقق آن شده اند که باید از خود گذشته و توجه را به سمت حضرت حق ببریم.


استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که دنیامحوری مانع تعالی و سعادت انسان می شود، افزود: انسان آن قدر به خود و دنیا مشغول می شود که توجهی به خداوند متعال ندارد که باید به درون خود سفر کنیم تا به پروردگار متعال برسیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات