۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۳۶۳۸۷
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

ترویج فرهنگ وقف نوعی مبارزه با نظام سرمایه‌داری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با تاکید بر این که ترویج فرهنگ وقف نوعی مبارزه با نظام سرمایه‌داری است، گفت: وقف پشتوانه خوبی برای حکومت و اسلام است که باید بسترسازی ارزنده ای در راستای ترویج آن صورت گیرد.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران امروز در جلسه ستاد استانی هفته وقف در ساری گفت: در چند سال اخیر ارتباط مناسبی بین اوقاف و مجموعه استانداری مازندران در زمینه برگزاری مراسمات هفته وقف به‌وجود آمده است.

 

وی با بیان این که اگر فرهنگ وقف را در جامعه گسترش دهیم بی‌شک گامی بزرگ برای شرایط زندگی مناسب اقشار آسیب‌پذیر جامعه برداشته‌ایم، ادامه داد: دین مبین اسلام توجه ویژه ای به این سنت حسنه و ارزشمند داشته است که باید در جهت تقویت آن تلاش کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده به جایگاه ویژه وقف در اسلام، قرآن و نزد ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و افزود: نیت واقف دارای اجر و پاداش بزرگ و خدمت به وقف و موقوفات نیز دارای ثواب است.

 

وی از وقف به عنوان بهترین و اثرگذارترین عمل خیرخواهانه یاد کرد و گفت: وقف در جهان اسلام یک جایگاه ویژه‌ای دارد که در کشور ما مغفول مانده است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که وقف نام و یاد انسان را زنده نگه می‌دارد، تصریح کرد: وقف زحمات دنیوی انسان را برای دنیا و آخرت به ثمر می‌رساند و بهترین باقیات‌الصالحات است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که وقف لبیک گفتن به ندای الهی، اهل بیت(ع) و قرآن است، افزود: وقف خدمت به دین اسلام، اقتصاد و فرهنگ است که باید اهتمام ارزنده ای در راستای ترویج این فرهنگ گرانقدر وجود داشته باشد.

 

وی با تاکید بر این که ترویج فرهنگ وقف نوعی مبارزه با نظام سرمایه‌داری است، ادامه داد: وقف پشتوانه خوبی برای حکومت و اسلام است که باید بسترسازی ارزنده ای در راستای ترویج آن صورت گیرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که اطلاعات دوازده هزار موقوفه در مازندران وارد سامانه جامع شد، ادامه داد: 231 پرونده قضایی موقوفات مازندران تعیین و تکلیف شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان این که اوقاف در حوزه‌های موقوفات، بقاع متبرکه و قرآنی فعالیت می‌کند، افزود: امسال 61 مازندرانی به مسابقات کشوری قرآن کریم اعزام می‌شوند.

 

وی از در حال اجرا بودن دویست پروژه عمرانی در بقاع متبرکه مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه‌های عمرانی 94 هزار متر مربع زیر بنا دارند.

 

حجت الاسلام علیزاده  از سخنرانی مدیران ادارات اوقاف مازندران در سخنرانی‌های پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مازندران خبر داد و گفت: ترویج سنت حسنه وقف و بیان عملکردهای مجموعه اوقاف در شهرستان‌ها از اهداف این سخنرانی‌ها است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات