۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۳۶۷۲۴

100 محفل قرآنی در سراسر آذربایجان‌شرقی برگزار‌ می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سی‌ و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن ‌کریم که اسفند ماه سالجاری در تبریز برگزار می‌شود، 100 محفل قرآنی در استان آذربایجان‌شرقی برپا خواهد شد.
 حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امورخيريه آذربايجان شرقي

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری سی‌ و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن ‌کریم در دهه اول اسفند خبر داد و اظهار داشت: این مسابقات به میزبانی نخستین پایتخت جهان تشیع با حضور حدود 500 نفر از برگزیدگان سراسر کشور برگزار می‌شود.

 


وی با بیان این‌که همزمان با سی‌ و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن، 100 محفل قرآنی در سراسر نقاط استان آذربایجان‌شرقی برپا خواهد شد، افزود: این مسابقات به صورت زنده از آنتن شبکه قرآن صدا و سیمای ملی، شبکه شما و شبکه سهند آذربایجان شرقی پخش خواهد شد.

 


حجت الاسلام حسینی با تأکید بر همکاری و مساعدت سازمان صدا و سیما و رسانه‌های استانی در انعکاس مطلوب روند برگزاری این مسابقات گفت: همایش «علامه طباطبائی و قرآن»، همایش «استاد شهریار و قرآن»، برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن با حضور قاریان مصری، تجلیل از پیشکسوتان خادمان و فعالان قرآنی، برپایی نمایشگاه فعالیت‌های قرآنی از جمله برنامه‌های جنبی این مسابقات است.

 


مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژه برنامه های هفته وقف اظهار داشت: دومین همایش وقف و رسانه در استان آذربایجان‌شرقی سوم دی ماه با محوریت موضوع بررسی نقش مطبوعات و رسانه‌های مجازی و تصویری در ترویج فرهنگ وقف در جامعه برگزار خواهد شد.

 


وی با بیان این‌که فرهنگ، اقتصاد، علم ‌و فناوری از اولویت‌های وقف هستند، تصریح کرد: برای رسیدن به این اهداف مستلزم فرهنگ‌سازی، احیا و استیفای حقوق موقوفات است که رسانه‌ها در این حوزه رسالت سنگینی برعهده دارند، امروز برای سوق دادن نیات واقفان به سمت نیازهای روز جامعه از نقش‌آفرینی ارزشمند رسانه‌ها استقبال می کنیم.

 


حجت الاسلام حسینی کمک به تأمین دارو و درمان بیماران نیازمند را از نیات مهم و تأثیرگذار واقفان خیراندیش دانست و افزود: در صورت استفاده بهینه از ظرفیت موقوفات و همچنین تشویق مردم به کمک در ارتباط با بیماران نیازمند می توان به زودی شاهد ساخت و بهره برداری از بیمارستان ویژه بیماران سرطانی باشیم.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در پایان با تأکید بر این‌که احیای موقوفه ربع رشیدی که با نیت علم الابدان و علم الادیان صورت گرفته، نیازمند همت ملی مردم و مسؤولان است، اظهار داشت: ربع رشیدی پشتوانه تمدنی و فرهنگی استان است که با شعار نمی توان احیایش کرد و تنها بودجه ملی می تواند تصرفات این موقوفه را آزاد کند./935/ت302/ب

ارسال نظرات